Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trenger hjelp til justeringer på viderekommende styrkeprogram (frivekt, treningsstudio)

Anbefalte innlegg

Jeg er 18 år og veier 65 kg. 178-9cm høy kanskje (tar proteinpulver og spiser som bare det for å legge på meg). Når instruktøren spurte meg om formålet for programmet sa jeg at jeg ville bli svær! Jeg syns dette er en ærlig sak, og vil ha masse/volum for utseendets skyld.

Har trent i 4-5 måneder med et nybegynnerprogram hvor jeg brukte apparater og sånn 10-12 øvelser. Det tok meg vel over 90 minutter-2 timer å gjennomføre programmet, så det var på tide jeg fikk et kortere et for motivasjonens skyld!

Fikk fra instruktør på friskhuset, og han var litt uspesifikk så tenkte jeg skulle spørre om noen kunne hjelpe meg å "optimalisere".

Som skrevet ned av min instruktør:

Beinpress (lår)/knebøy/utfall

Roøvelse (vaier/ enarms/ stående roing ->nedtrekk (chins)

Skulderpress/skråbenk

Mage - situps, planke (med vekt)

Benkpress

Rygghev (vekt)

3x8 (10)

Det jeg sitter igjen å stusser litt på er hvilken øvelse fra forskjellige muskelgrupper eller treningsmetoder jeg skal prioritere.

Hvilken roøvelse for eksempel.

Jeg er også nysjerrig på hva som er best mellom 5x5 og 3x8-12 på forskjellige øvelser, og om det er noen øvelser her jeg burde velge fremfor andre som jeg kan droppe.

Takk så mye!

link til tråden på treningsforum: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104469.new#new

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser forholdsvis greit ut du kan kutte beinpress når du har både knebøy og utfall.

sit-ups er heller ikke å anbefale. Bra du har med planken, denne har også mange forskjellige variasjoner.

Markløft er savnet, hvis du har en basis med markløft, knebøy, benk og hang-ups trener du det meste, og kan supplere med andre øvelser hvis det trengs.

Hvis det er stor du vil bli, er det viktig å være i kcal-overskudd.

Fint at du får kuttet øktene da styrke mye over timen har lite for seg uten tilskudd underveis. Hvor mange ganger i uken trener du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...