andebro Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hei! Kjøpte meg netopp ny pc som jeg bygde selv men får ikke skjermbilde når jeg starter den. Alle lampene på hovedkortet lyser grønt (ASUS p8p67) og alle viftene fungerer også viftene på skjermkortet (GTX460). Har prøvd å resettet bios også med jumperen men får fortsatt ikke noe skjermbilde ved start. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
heskea Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 har du sjekket at kabelen står skikeligt i skjerm og skjermkort. og har du bygget pcen selv? vis du har d. sjekk at strømmen til skjermkortet står godt i Lenke til kommentar
andebro Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Hvis strømmen ikke hadd stått skikkelig i skjermkortet ville vel ikke viftene på skjermkortet fungert? Lenke til kommentar
heskea Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hvis strømmen ikke hadd stått skikkelig i skjermkortet ville vel ikke viftene på skjermkortet fungert? jo det ville d... eller har jallefal at samme problemet og viften har godt rundt men så var det dorlig satt i strøm... men eg ting til jeg ville prøvd er å at inn og ut sjermkortet og vært sikker på at den sitte godt inn i "sporet" på hovedkortet. men det kan jo også være defekt har du et anet sjermkort du kan putte inn å se om det fyngerer da? Lenke til kommentar
andebro Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 jeg har prøvd alt du nevner men får ikke skjermbilde og har ikke annet skjermkort og teste heller Lenke til kommentar
andebro Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Nå prøve jeg den andre PCI slotten uten hell også Lenke til kommentar
andebro Skrevet 22. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2011 Ingen som har noen tips? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Hvilke komponenter? Det er det første du bør opplyse om. Hvis ikke er det ikke mye vits og det blir for det meste gjetting. Noen generelle feil mange gjør: Satt 12V P4/8 kontakt i hovedkortet? Er det et lite lokk som dekker den ene så fjerner du dette. Avstandsstykker bak HK er plassert så de passer med skruehullene på hovedkortet? Hvis ikke risikerer du kortslutning og maskinen vil ikke starte/i verste fall grillet hovedkort. 1 Lenke til kommentar
andebro Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 Komponenter: Prosessor: Intel Core i5 2500K Skjermkort: Asus GeForce GTX 460 DirectCU 768MB Hovedkort: Asus P8P67 Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB SSD: OCZ Vertex 2 60GB Kjøler: Corsair A70 Strømforsyning: Corsair TX650 Litt ny status her. Tok ut alle minnebrikkene og bruker kun 1 og fikk skjermbilde endelig. Men så skulle jeg ordne om kabelen så tok ut skjermkortet og litt sånt og satte tilbake alt igjen men nå får jeg ikke skjermbilde igjen. Greia nå er at den røde lampen ikke lyser (den som indikerer på at minnebrikkene ikke står i skikkelig, bruker fortsatt kun 1). Allikevel så lyser alle de tre grønne lampene på hovedkortet, alt av vifter går men nå får jeg ikke skjermbilde igjen! Frustrerende dette! Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
andebro Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 12V P4/8 kontakten og avstandsstykkene er også plassert. Lenke til kommentar
andebro Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 Klare å løse det selv Men takk allikevel Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Du må gjerne fortelle hva du gjorde da Lenke til kommentar
andebro Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Bare mikset og trikset med minnebrikkene, endte opp med å bruke en. Fikk startet pcn, lagt inn windows, satte inn alle minnebrikkene og den fungerer ypperlig Lenke til kommentar
Swingeling Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Hei! Jeg har akkurat samme problem som deg. Kjøpte meg ny psu (corsair1200w) cpu (Intel 2600k) og nytt hk samme som trådstarter. Har prøvd og ta ut og inn minnebrikkene uten hell. Fortsatt svart skjerm.... Noen som har tips? Endret 26. januar 2011 av Swingeling Lenke til kommentar
Swingeling Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Fikk til skjermen, det var Gpu som fikk forlite strøm... Lenke til kommentar
heskea Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Bare mikset og trikset med minnebrikkene, endte opp med å bruke en. Fikk startet pcn, lagt inn windows, satte inn alle minnebrikkene og den fungerer ypperlig det kan være greit å trykke på løst når du har løst problemer:) sånt vis det er andre så søker på dette så vet di om du fikk det til eller ikke når di ser titelfelte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå