Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Får ikke skjermbilde på ny PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg netopp ny pc som jeg bygde selv men får ikke skjermbilde når jeg starter den.

Alle lampene på hovedkortet lyser grønt (ASUS p8p67) og alle viftene fungerer også viftene på skjermkortet (GTX460). Har prøvd å resettet bios også med jumperen men får fortsatt ikke noe skjermbilde ved start.

Noen som kan hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis strømmen ikke hadd stått skikkelig i skjermkortet ville vel ikke viftene på skjermkortet fungert?

jo det ville d... eller har jallefal at samme problemet og viften har godt rundt men så var det dorlig satt i strøm... men eg ting til jeg ville prøvd er å at inn og ut sjermkortet og vært sikker på at den sitte godt inn i "sporet" på hovedkortet.

men det kan jo også være defekt har du et anet sjermkort du kan putte inn å se om det fyngerer da?

Lenke til kommentar

Hvilke komponenter? Det er det første du bør opplyse om. Hvis ikke er det ikke mye vits og det blir for det meste gjetting.

Noen generelle feil mange gjør:

Satt 12V P4/8 kontakt i hovedkortet? Er det et lite lokk som dekker den ene så fjerner du dette.

4pinin8.jpg

Avstandsstykker bak HK er plassert så de passer med skruehullene på hovedkortet? Hvis ikke risikerer du kortslutning og maskinen vil ikke starte/i verste fall grillet hovedkort.

installing-a-motherboard-01.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar

Komponenter:

Prosessor: Intel Core i5 2500K

Skjermkort: Asus GeForce GTX 460 DirectCU 768MB

Hovedkort: Asus P8P67

Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB

SSD: OCZ Vertex 2 60GB

Kjøler: Corsair A70

Strømforsyning: Corsair TX650

Litt ny status her. Tok ut alle minnebrikkene og bruker kun 1 og fikk skjermbilde endelig.

Men så skulle jeg ordne om kabelen så tok ut skjermkortet og litt sånt og satte tilbake alt igjen men nå får jeg ikke skjermbilde igjen. Greia nå er at den røde lampen ikke lyser (den som indikerer på at minnebrikkene ikke står i skikkelig, bruker fortsatt kun 1).

Allikevel så lyser alle de tre grønne lampene på hovedkortet, alt av vifter går men nå får jeg ikke skjermbilde igjen! Frustrerende dette!

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har akkurat samme problem som deg. Kjøpte meg ny psu (corsair1200w) cpu (Intel 2600k) og nytt hk samme som trådstarter. Har prøvd og ta ut og inn minnebrikkene uten hell. Fortsatt svart skjerm.... Noen som har tips?

Endret av Swingeling
Lenke til kommentar

Bare mikset og trikset med minnebrikkene, endte opp med å bruke en. Fikk startet pcn, lagt inn windows, satte inn alle minnebrikkene og den fungerer ypperlig :)

det kan være greit å trykke på løst når du har løst problemer:) sånt vis det er andre så søker på dette så vet di om du fikk det til eller ikke når di ser titelfelte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...