Gå til innhold

God nok strømforsyning til oppgradering av pc?

Anbefalte innlegg

Hei. jeg sitter for øyeblikket med en Corsair TX 650W PSU og har planer om å oppgradere resten av pc'n min.

Slik kommer pc'n til å se ut:

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760

Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

ASUS P7P55D Deluxe, Socket-1156

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Kit w/2x 2GB XMS3 modules

Nvidia GTX 580

Trådløst pci nettverkskort.

2 harddisker og muligens en SSD ved en senere anledning.

Kabinettet er Antec 902 med 4 vifter

Har planer om å overklokke cpu til 4ghz, men har ikke planer om å overklokke gpu.

Slik jeg har forstått det drar en gtx 580 en god del strøm og jeg er redd strømforsyningen min ikke holder. Is it so?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke svare for resten av maskinen.

Men går du inn på hardware.no sine tester av skjermkort - ser du hvor mye

GTX 580 bruker ved idle og load.

Med 1 stk skjermkort (ikke CROSSFIRE SLI) vil jeg tro dette skal gå fint.

Mener jeg sjekket opp hvor mye en slik PCI-E strømkabel kan gi (ifølge visse standarder) -

nå fant jeg riktignok et litt eldre dokument - men der stod det at en kunne gi 75w.

Det betyr isåfall max 150w direkte fra strømforsyningen.

Så vet jeg ikke hvor mye (eller om det kan i det hele tatt) selve PCI Express-porten kan gi.

I tillegg har man jo det faktum at en del strømforsyninger ikke har levert det de er oppgitt til.

Lenke til kommentar

I motsetning til mange OEM-PSUer og andre strømforsyninger fra random brand - der effekten er oppgitt i hva PSU klarer ved peak - er den effekten Corsair oppgir hva den MINIMUM klarer over tid, og likevel kommer den med 7 års garanti. 650-watter'n til Corsair vil jeg tro klarer over 800W ved peak bursts.

Nvidia selv oppgir 600W som minimum requirement for ett gtx 580. Tatt i betraktning at Corsairs PSU'er er mye mer effektive enn gjennomsnittet skal du trygt kunne kjøre på med hva det enn måtte være av overklokking uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...