Gå til innhold

Tror kanskje jeg har blitt svindlet, hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg har fulgt hele tråden nå, og jeg må påstå at enten så er TS greit dum, eller bare en person som er ufattelig lite troverdig.

Og som du sier, folk har jo prøvd å hjelpe han med mange gode tips, men de kommer vel inn det ene øret, og suser fint ut det andre.

 

Trådstarter er nok en uerfaren og engstelig gutt på ca 14 år, noe som forklarer hvorfor han poster slik han poster. Siden det nå har blitt relativt stille fra ham så håper jeg at han har fått pratet med sin egen familie og sørget for å ta saken videre via politiet.

Lenke til kommentar

Spørs om TS kommer noe vei med verken politi,posten eller selger .. Politiet bruker ikke tid på slike saker, og uansett om karen har flere ting på seg, så tviler jeg på at TS får pengene sine tilbake av den grunn. Så dårlig som den var pakket, så kommer man ingen vei med posten. Og selgeren ser ut til og ha bestemt seg.

 

 

Så se på den positive siden!

 

Du blitt en erfaring rikere, og kommer (forhåpentligvis) ikke til og bli lurt til og kjøpe en knust iPhone på finn.no igjen.

 

 

Dersom det kommer til at eneste løsningen blir og ta i bruk telefonen selv;

 

Bytter du skjermen selv koster det deg ikke så mye, siden det ligger et utenlandsk sim-kort i den, er det mulig den er operatørlåst, og/eller jailbreaka & unlocka, så ikke oppgrader den i iTunes. For å sjekke om den er operatørlåst, må du ganske enkelt sette et sim-kort i telefonen og sjekke om den virker. Men før jeg hadde satt noe sim-kort i den hadde jeg sjekke om telefonen er meldt stjålet, og at IMEI er sperret. Kan sjekke for deg dersom du sender meg IMEI nummeret.

Lenke til kommentar

>> Hva snakker du om?? Skjerm knust? Den har vært ripefri uten noen

>> problemer!! Hva er en "orginaltegning" ? I annonsen opplyste jeg om at

>> det var kun telefonen til salgs ikke medfølgende utstyr, derfor

>> redusert pris. Dette er det dummeste jeg har hørt. Prøver du å svindle

>> meg? Lykke til hos politiet, for jeg drar samme sted selv for å

>> anmelde deg for utpressing. Jeg solgte deg en iPhone i 100% perfekt

>> tilstand. Hvis posten har ødelagt varen får du reklamere til dem. NÅ

>> ER JEG LEI AV ALT DET MASET DITT.

>>

 

siste melding, fikk jeg, kan du linke apple siden for å sjekke det?

 

Send en epost til apple support. Han virker litt stresset. Det er bra. Da har du han der du vil. Si at du kommer til han så kan dere gå sammen til politiet. Etter at du har ringt bestemora hans, tanta hans, eksdama hans, hunden hans, barnehagetanta hans, sjefen hans og alle andre du kan komme over som kjenner han. Du skal ikke gjøre noe annet enn å fortelle dem historien akkurat slik den var.

 

Den støtter jeg!! :thumbup:

Lenke til kommentar

:new_woot:

men hjelp meg først med å finne ut om imeien er blokka eller ikke..

 

hva mente du med gående skjerm ville jeg ikke prøve? mener du at det er ødelagt, pga skjermen? hvordan kan jeg se at den er unlocked?

 

http://exchange.telstra.com.au/2010/10/15/telstra-removes-unlock-fee-for-apple-iphone-for-jet-setting-aussies/

 

http://bildr.no/view/811521, bilde av iphonen, si ifra om det er klart, tok bilde med webcam på pcen, han nekter for å gi meg pengene, må nesten vente på svar fra han, og i mellom tiden, sjekker jeg om teleofnen er tyvgods eller noe, om den er låst, har jeg enda mer å ta i på han, han ga den for å være ulåst.

 

Det er er jo typisk en telefon som har falt i gulvet når den er knust slik. Hadde den knust av å falle ned på bakken hadde den ikke sett slik ut. Få apple til å bekrefte det!!

Lenke til kommentar

:new_woot:

men hjelp meg først med å finne ut om imeien er blokka eller ikke..

 

hva mente du med gående skjerm ville jeg ikke prøve? mener du at det er ødelagt, pga skjermen? hvordan kan jeg se at den er unlocked?

 

http://exchange.tels...etting-aussies/

 

http://bildr.no/view/811521, bilde av iphonen, si ifra om det er klart, tok bilde med webcam på pcen, han nekter for å gi meg pengene, må nesten vente på svar fra han, og i mellom tiden, sjekker jeg om teleofnen er tyvgods eller noe, om den er låst, har jeg enda mer å ta i på han, han ga den for å være ulåst.

 

Det er er jo typisk en telefon som har falt i gulvet når den er knust slik. Hadde den knust av å falle ned på bakken hadde den ikke sett slik ut. Få apple til å bekrefte det!!

 

 

Trur neppe ts kommer til og gjøre noe spesielt med dette.

Lenke til kommentar

Makan til utakknemlighet skal man lete lenge etter! Her har du fått mange gode råd og du bryr deg ikke! Du har vel gjort det motsatte av det du har blitt anbefalt; nå kan du skylde på deg selv om det ikke løser seg.

 

Hør nå, trådstarter er mindreårig, og har vært rimelig stresset på grunn av saken. Det er vel ikke snakk om utakknemlighet, snarere rådvillhet. Rådene som har kommet har vært gode, men det er ikke nødvendig å tråkke gutten enda lenger ned. Jeg har hvertfall sympati med ham.

Lenke til kommentar

Makan til utakknemlighet skal man lete lenge etter! Her har du fått mange gode råd og du bryr deg ikke! Du har vel gjort det motsatte av det du har blitt anbefalt; nå kan du skylde på deg selv om det ikke løser seg.

 

Hør nå, trådstarter er mindreårig, og har vært rimelig stresset på grunn av saken. Det er vel ikke snakk om utakknemlighet, snarere rådvillhet. Rådene som har kommet har vært gode, men det er ikke nødvendig å tråkke gutten enda lenger ned. Jeg har hvertfall sympati med ham.

 

Jeg har i alle fall ingen sympati for Mr Urin. 27 åringen som svindlet et barn for sparepengene sine. Jeg har lagt meg navnet på minnet.

Lenke til kommentar

Jeg har i alle fall ingen sympati for Mr Urin. 27 åringen som svindlet et barn for sparepengene sine. Jeg har lagt meg navnet på minnet.

 

Det er jeg helt enig med deg i, kommer aldri til å gi den mannen så mye som et kronestykke, langt mindre inngå noen som helst avtaler med ham. Om noen av mine bekjente kommer i kontakt med ham kommer jeg på det sterkeste til å fraråde dem til å handle med ham. Det er nettopp derfor jeg ikke synes noe om at enkelte prøver å få trådstarter til å føle seg enda kjipere enn nødvendig, han er bare en gutt tross alt.

Lenke til kommentar

Jeg har i alle fall ingen sympati for Mr Urin. 27 åringen som svindlet et barn for sparepengene sine. Jeg har lagt meg navnet på minnet.

 

Det er jeg helt enig med deg i, kommer aldri til å gi den mannen så mye som et kronestykke, langt mindre inngå noen som helst avtaler med ham. Om noen av mine bekjente kommer i kontakt med ham kommer jeg på det sterkeste til å fraråde dem til å handle med ham. Det er nettopp derfor jeg ikke synes noe om at enkelte prøver å få trådstarter til å føle seg enda kjipere enn nødvendig, han er bare en gutt tross alt.

Enig med deg, jeg hadde virkelig gjort noe med denne saken, jeg ville ikke ha gitt noen 4500kr. Dette er som om du gir mannen 4500kr i Etterjulsgave.

Lenke til kommentar

Har lest gjennom hele tråden nå, og vet ikke om jeg skal le eller gråte...

 

Om det i utgangspunktet var svindel fra selgers side vil jeg ikke ta stilling til, men TS har virkelig gjort ALT galt i denne saken.

Gang på gang på gang i tråden har han fått gode råd, uten å lytte til de...

 

Håper virkelig TS har lært av sine feil her, så har det hvertfall kommet NOE godt ut av dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...