Gå til innhold

Tror kanskje jeg har blitt svindlet, hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iphonen var knust, ingen pakke, eller tilbehør. må nesten anmelde det om jeg ikke får pengene innen 48 timer

.

 

iphonen var knust, ingen pakke, eller tilbehør. må nesten anmelde det om jeg ikke får pengene innen 48 timer

.

 

Jepp, det kom vel ikke som noe sjokk. Anmeld det umiddelbart. Eventuelt tar du turen til Oslo med en gang og gir ham valget mellom å gi deg pengene tilbake eller bli anmeldt. Vanvittig klønete svindelforsøk forresten, svindlere forsøker jo som oftest å skjule identiteten sin litt bedre enn denne karen hvertfall.

Lenke til kommentar

iphonen var knust, ingen pakke, eller tilbehør. må nesten anmelde det om jeg ikke får pengene innen 48 timer

 

Ta kontakt og hør hva selger har å si, gjerne post det her også. Men penger innen 48 timer kan du bare glemme, det får du ikke før tidligst på mandag hvis det blir overført i dag (blir ikke overført om helgen).

 

Åpnet du den med vitner på postkontoret?

Lenke til kommentar

iphonen var knust, ingen pakke, eller tilbehør. må nesten anmelde det om jeg ikke får pengene innen 48 timer

.

 

iphonen var knust, ingen pakke, eller tilbehør. må nesten anmelde det om jeg ikke får pengene innen 48 timer

.

 

Du fikk en knust iPhone? Hva mener du med ingen pakke?

Lenke til kommentar

Regner med det ikke lå kvittering i pakken heller? (Det skulle jo være 1mnd gammel iphone) Jeg hadde aldri i livet gitt meg. Uansett hva du gjør nå, ville jeg hvertfall tatt en samtale med politiet for å vurdere videre fremgangsmåte i denne saken.

 

Du fikk en knust iPhone? Hva mener du med ingen pakke?

 

Ingen emballasje tror jeg han mener. Altså kun en iphone som lå løst i pakken.

Lenke til kommentar

 

Du fikk en knust iPhone? Hva mener du med ingen pakke?

 

Det lurer jeg også på.

 

Var den en knust iPhone uten originalemballasje som var puttet rett i en konvolutt/pakke? Ingen beskyttelse overhodet?

 

Han vil nok isåfall prøve å si at den er blitt knust i posten, men hvis den var pakket inn på den måten vil posten mest sannsynlig nekte å gå med på erstatning. Pluss at rekommandert post kun er forsikret for 1000 kr om jeg ikke husker feil.

 

Du har jo adresse og fullt navn på selger, så en anmeldelse burde være greit å få til. Hvis politiet slår seg vrang kan du ta med noen venner og avgi denne mannen et besøk.

Lenke til kommentar

Jævlig kjipt. Tror ikke dette er en garvet svindler. Han har sikkert knust iphonen sin og deretter lurt deg til å kjøpe den, for så å si at den ble ødlagt under postgangen.

 

Nå må du bare presse på for å få igjen penga, anmeld og send varsel til han om at det har blitt gjort. Evt finn ut mer om fyren og snekre sammen en snedig hevnplan som gjør livet hans surt. Her har du mange muligheter :) Du får kanskje ikke penga tilbake på den måten, men du får tilfredstilt hevnlysten.

Lenke til kommentar

Dette var synd. Jeg synes du skal anmelde det, men for å være ærlig tror jeg politiet ikke gjør mye arbeid i sånne saker som dette. Har du adressen til fyren, telefonnr og navn, så synes jeg faktisk at du, foreldrene dine, og noen store kompiser rett og slett skal oppsøke han i sitt hjem, og hente pengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var trist og høre:(

Har en mistanke om at telefonen var ødelagt før han sendte den. Det er nok grunnen for at han ville sende den med brevpost, slik at han kan skylde på posten.

Du kan høre hva selger sier om dette.

 

Tviler sterkt på at politiet kan gjøre så mye, ingen kan bevise at telefonen var knust før han postet den. Mulig du kan klare og få inn 1000kr siden han sendte den rekommandert, men tviler også på dette. Dette går mest ut på om brevet blir borte. brevpost er for brev... Posten sier at man skal pakke en pakke slik at den tåler en last på 25kg, noe som ikke er gjort i dette tilfellet.

Hvis han f.eks hadde bruk oppkrav og sendt den som en pakke, hadde du hatt muligheten til å se om pakken hadde blitt skadet i transporten. Hvis pakken hadde vært hel og fin når du hadde hentet den, hadde du vist at dette ikke hadde skjedd under transport. Hvis pakken hadde fått seg en real trykk, hadde du hatt en mulighet til at posten hadde dekt dette.

 

Tviler sterkt på at selger vil dekke dette.

Trur nok at disse pengene er tapt!

 

 

Lenke til kommentar
Mulig dere ikke er klar over det, men det er straffbart.

 

Hva er det som er straffbart her? Jeg er litt nysgjerrig på det.

 

Redigert: jeg ha forøvrig sendt og mottatt hundrevis av pakker men aldri hørt om eller opplevd problemer som dette med en enkel leveranse. Selger sier han er i Oslo men sender fra Tønsberg, finn.no stanser annonsen hans, han tror han selger en 64gb mobil men den eksisterer ikke større enn 32gb. Han sier han skal sende den med sporingsnummer men sender den som brev. Han bruker feil adresse slik at pakken kommer i retur og sender den på nytt som rekomandert sending. Som har en maks tykkelse på 2 cm.

 

Her er 3 muligheter slik jeg ser det:

1. Jeg er en mistroisk tosk. Mobilen kommer og alt blir flott. (selger er en seriøs og skikkelig kar)

2. Det kommer en pose med rask rekomandert. (selger er en svindler)

3. Det kommer ingen ting. (selger er en svindler)

 

Hvis jeg mot formodning tar feil så skal jeg beklage på det sterkeste. Men selger har lagt opp til at han blir mistenkt for lureri både med metoden han bruker for å selge den og måten han leverer varene på. Og hvorfor sender han den rekomandert? Enten er han særdeles uproff eller så er det bare tøv.

Det er greit at han kan være en dust, men man legger ikke ut fult navn og adresse på et forum. Det er den biten som kan være straffbart.

Jeg ser også at dette så veldig rart ut, men man skal ikke dømme for man er skyldig:)

 

Nå ser det ut som "Lucas from hell" virkelig er en svindler! noe som er veldig trist for selger.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at selger vil dekke dette.

 

Det tror jeg du har rett i.

 

Trur nok at disse pengene er tapt!

 

Kanskje, men jeg hadde ikke gitt opp så lett. Trådstarter har navn, adresse, bilde og annen informasjon om selger. Jeg hadde hvertfall ikke latt en slik kødd kose seg med mine 4500kr uten å gjøre livet rimelig surt for ham først.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er nok en lost case ja.

 

Kan det bevises eller sannsynliggjøres at selger faktisk prøvde å svindle trådstarter? Det kan jo være at det er en latsabb ut av denne dimmensjonen som ikke pakket ned mobilen godt nok og/eller tenkte over at Posten har rettningslinjer og regler for dette, deriblant forsikring av innhold. Under transport så har nå pakken ikke vært godt nok pakket ned og Posten kan da frasi seg alt ansvar og legge dette over på avsender. Da får man ikke ei krone igjen med mindre selger betaler kravet.

 

Eller kan det hende at selger hadde en ødelagt telefon i fra før, og ville lure noen til å betale for en ny telefon til han? Vanskelig å bevise, og krever i så tilfelle aktiv etterforskning i fra Politiet side(og en anmeldelse). Mistenker at saken blir henlagt i det øyeblikket du går ut av døren.

 

Dessverre.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at selger vil dekke dette.

 

Det tror jeg du har rett i.

 

Trur nok at disse pengene er tapt!

 

Kanskje, men jeg hadde ikke gitt opp så lett. Trådstarter har navn, adresse, bilde og annen informasjon om selger. Jeg hadde hvertfall ikke latt en slik kødd kose seg med mine 4500kr uten å gjøre livet rimelig surt for ham først.

 

Det er jeg helt enig med, han må nok klare dette på egen hånd.

Det er en så utrolig kjip følelse og vite at man har blitt lurt, har selv vært der:( ....føler virkelig med sleger her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...