mrbentsen Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Heisann! Har en maskin med litt problemer ! Kan bruke den i 10-15min så får jeg først en feilmelding med: CPU overtemprature, og så blåskjerm Har nettopp skiftet ut prosessoren så den er helt ny. Mulig at det er noe med hovedkortet? Takker for svar! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Du har nok dårlig kontaktflate mellom cpu'en og kjøler. Går vifta rundt? Hvilken prosessor hadde du fra før og hvilken er den nye? Lenke til kommentar
mrbentsen Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Vifta går rundt Dette er prosessoren jeg har nå: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344772 Og lurer på om jeg hadde modellen før: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=431992 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Så sjekker du det andre geir_hk foreslår ved f.eks å trykke/legge litt press på kjøleren for å se om temp går ned. Du kan f.eks sjekke i bios. Om ja, monter kjøler skikkelig. Lenke til kommentar
mrbentsen Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Merka Prosessoren ikke satt skikkelig fast. Fikk satt den skikkelig på plass, men fortsatt blåskjerm :s Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hvordan kjøler har du? Var det eller la du på kjølepaste? Lenke til kommentar
mrbentsen Skrevet 22. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2011 Det var kjølepasta på den Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Du er ikke videre snakkesalig! 1 Hvilket hovedkort har du? 2 Har du oppdatert bios? 3 Får du lest av temperatur? Hva er den i så fall? 4. Har du prøvd å trykke på kjøler for å se om temp går ned. Festemekanismen til Intel kan være litt vanskelig og du er avhengig av at alle de fire festene klikker skikkelig på plass! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det var kjølepasta på denHvis det VAR kjølepasta på den, er det kjølepasta på den fremdeles? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hvis det var kjølepasta er det nok nepep effektiv kjølepasta der nå. Hvis kjøler løsnes fra CPU må/bør det rengjøres å benyttes ny kjølepasta. Lenke til kommentar
mrbentsen Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 CPU tempen ligger på 35 grader når jeg er inne på BIOS Er det nødvendig med ny kjølepasta da? Hva annet kan det være? :S Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 CPU tempen ligger på 35 grader når jeg er inne på BIOSJeg vinkler det litt annerledes:Bilen din har nettopp startet og går på tomgang. Du måler 45 grader. Betyr det at du er tom for kjølevann? Det samme gjelder for prosessor. Uten belastning kan du ikke trekke noen knklusjon. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Som geir__hk nevner skal det godt gjøres å sjekke dette i BIOS alene. Her må du ta frem verktøyene og virkelig få satt PCen til bruk. Kjør først et par benchmarks, sjekk tempen og kom tilbake med resultat. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Enkel ting er å legge finger på kjøleribba og kjenne om den er varm. Er den lunken er det mest sannsynlig kontakt, er den iskald er kjøler feilmontert. Men kom deg inn i Windows, last ned et cpu burn-in-program, og se hva som skjer med cpu-temp. Kan også legge finger inntil kjøleribbe her, så kan du igjen få en følelse om kjøler er skikkelig festet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå