Gå til innhold

Reperasjon av ps3

PgUp

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om jeg poster dette riktig, men får la gå. Jeg har en ps3 som nylig fikk YLD mens jeg så på en serie. Ps3`en er kjøpt hos pixmania i 2007, og det burde gå smertefritt å få reparert den gratis. Men jeg er litt usikker på hvem jeg må ta kontakt med. Har sendt brev til nordisk film, uten å få svar, siden jeg hørte at det var de som distribuerte ps3 i Norge.

Er det pixmania som har rett til å ordne opp i dette, sony eller nordisk film? Noen som har forslag om hvem jeg kan ta kontakt med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du som forbruker velger hvilket ledd i salgskjeden du vil forholde deg til.

nå er vel pixmania ikke basert i norge så hvordan sony(norge) og nordisk film vil håndtere saken er jo helt avhengig av om de har vært involvert i salgskjeden eller er involvert i servicen.

det jeg vil si med dette er et det er ikke sikkert nordisk film eller sony norge har vært involvert i salgsprosessen eller er involvert i serviceprosessen til pixmania.

hvis pixmania har importert dette utenom tidligere nevnte ledd kan de nekte å ta imot din reklamasjon.

Lenke til kommentar

Forsøk, men pixmania vil nok ikke bry seg om en så liten sak, da de er lokalisert i Frankrike og sannsynligheten for at folk tar sånne saker videre er minimal. Pixmania er jo ikke verdens mest troverdige nettbutikk heller, etter hva jeg har hørt.

Men om de nekter får du skrive en kort mail der du konkluderer med; sees i Europarådet. ;)

Lenke til kommentar

Så siden de er lokalisert i Frankrike gjelder ikke den norske reklamasjonsretten på 5 år? Eller driver pixmania og svindler norske kunder for de rettighetene de har?

Er det umulig at ps3`en kan ha vært distribuert av nordisk film når den er kjøpt fra pixmania?

Lenke til kommentar
Så siden de er lokalisert i Frankrike gjelder ikke den norske reklamasjonsretten på 5 år? Eller driver pixmania og svindler norske kunder for de rettighetene de har?

Den Norske forbrukerkjøpsloven gjelder for bedrifter som henvender seg til Norske forbrukere. Med Norske priser, språk og .no-domene så er det nettopp det Pixmania gjør. Problemet er at det er vanskelig å få en Fransk leverandør til å følge Norsk lov. Derfor blir det vanskelig å vinne igjennom om de setter seg på bakbena, og man må evnt ta saken videre til en Europeisk domstol(Europarådet).

Er det umulig at ps3`en kan ha vært distribuert av nordisk film når den er kjøpt fra pixmania?

Det er pr definisjon ikke umulig, men særdeles usannsynlig. Du må nok ta dette med Sony direkte, eller Pixmania.

Lenke til kommentar

Bedrifter som sikter på norske forbrukere SKAL følge forbrukerkjøpsloven uansett, så her må du bare stå på ditt. Du har 5 års reklamasjon, og det er bare å ta kontakt. Dog kan det ta noe tid når det er snakk om en så useriøs bedrift som pixmania, men jeg har hørt om flere som har fått pengene de har krav på til slutt. Dog vil jeg anbefale deg å handle hos norske nettbutikker og heller betale den hundringsen ekstra som du sparer hos en useriøs bedrift.

Lenke til kommentar

Takk for svaret. Virket som det kan ta litt tid å få fikset den. Vurderer å benytte meg av tilbudet til elkjøp med ps3 slim til bare 2222kr, og heller selge ps3en når jeg får den tilbake reparert. Takker for svar, var meget hjelpsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...