Gå til innhold

Ingen Galaxy S i topplistene


Anbefalte innlegg

I mars 2010 var det ca. 400.000 iPhones i Norge. Før iPhone 4 altså. Jeg tør ikke tippe hvor mange det er nå. Det jeg hvertfall har merket er at bortimot 70% av mine nærmeste venner (rundt 20 stk) har idag en 3GS eller iPhone 4, som de hovedsakelig fikk til jul. Sjekker jeg Facebook i samme sleng, så ser jeg at EKSTREMT mange har iPhone.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iOS4 med multitasking og en del andre viktige forbedringer samt designen og spesifikasjonene til iP4 var nok mye av årsaken til at fler åpnet øynene for Apples produkt.

Jeg tror faktisk Apple stjal ganske så mange potensielle Android kjøpere samt avventende VM/HTC og Nokia kjøpere med de to trekkene. God timing ift. de to sistnevnte og at Android ennå ikke overbeviste alle.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skreller man bort alle de kjipe 'billigmobilene' (som det faktisk er veldig veldig mye av der ute fremdeles - det er jo mange (fortrinnsvis godt voksne) som bare vil ha en enkel telefon til å ringe med og sende en melding i ny og ne) så hadde nok listen sett ganske annerledes ut.

 

At Galaxy S ikke er med er ikke så rart egentlig; det er vel en telefon for de som er godt over snittet interessert.

 

'Alle' vet om iPhone 4 og mange går for den hvis de skal oppgradere til noe nytt rett og slett fordi det er den de kjenner til. Selvfølgelig er det en veldig bra telefon, men mange kjøper den nok også ut i fra navnet.

 

Jeg regner med at det ikke bare er jeg som får kommentarer av typen 'åh, har du en sånn iPhone, det tror jeg at jeg skal bytte til også' når jeg tar frem min Galaxy S i selskap med folk som ikke er spesielt mobilinteressert.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Apple er vinneren for de som kjøper mobil også som identitetsbygging (forbruket vårt er ofte preget av at det skal forlenge "hvem vi er"). Den har et unikt merkevarenavn og får god hjelp fra pressen - som skriver mer om iPhone enn de gjør alle andre telefoner til sammen.

 

Apple kan markedsføring og de kan usability. De får tung kritikk fra akademiske miljøer og endel innovative miljøer, men det er nok uansett ikke et felt som interesserer hvermansen. Apple gjør lite galt når det kommer til å være gode selgere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig får de god hjelp fra pressen. Leserne VIL lese om Apple-produkter, noe som reflekteres i svært høye lesertall for artikler som omhandler Apples produkter, og da skulle det da sannelig bare mangle om det ikke kommer et stort antall artikler om det også. Tilbud og etterspørsel, rett og slett.

 

Kan jo sitere et innlegg jeg skrev her i forumet for en tid tilbake:

Angående Apple og det med "gratis PR" etc: Kan jo sitere fra artikkelkommentarene i forbindelse med en artikkel vedrørende nye MacBook Pro i ITAvisen, hvor redaktør Tore Neset svarer på et spørsmål relatert til dette:

 

HawkMan skrev:

Jeg savner litt like bra dekning over nye HP og Dell modeller. Som den største PC leverandøren så burde vel i det minste HP dekke like bra som en lilleputt som Apple?

tore skrev:

Apples produkter har en helt spesiell posisjon i markedet. Det merker vi på lesertallene. Det hender vi nevner en ny laptop fra Dell eller HP, men da blir artiklene knapt lest. En Apple-artikkel gir oss svært god trafikk - det er ingen hemmelighet. Hvorfor vet jeg egentlig ikke. For interessen står absolutt ikke i forhold til markedsandelen.

 

Kilde

 

Dersom lesernes interesse for Apples produkter er såpass stor som det Neset her gir inntrykk av, er det ikke rart diverse nyhetsmedier skriver side opp og side ned om Apples produkter heller.

 

Dersom leserne ønsker å lese om Apple-produkter til stadighet, synes jeg absolutt nyhetsmediene bør tilby leserne det de vil ha. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...