RBW Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Multicom er på banen med en rekke Sandy Bridge-baserte maskiner. Les mer Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hvorfor er det så vanskelig å få tak i 14-tommers bærbare med skikkelig ytelse og oppløsning? Jeg har prøvd å se etter en 14-tommer med høyoppløst skjerm (minst 900 linjer), samt skikkelig GPU. Men slike maskiner begynner på 15,6 tommer ser det ut som. Er dette for å skape et slags kunstig skille mot netbooks eller noe? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg leter etter akkuratt det samme som deg Robert! Let me know hvis du finner noe ---- Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hva er den beste spillbærbare om man begrenser vekten til 1,5kg? (jada vet at det blir lite spilling, men gamle spill burde funke når man venter på flyplassen). Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Må vel bli Sony Vaio Z serien, men de koster flesk... Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Asus UL30JT er liten + god ytelse. Bare trist at den er latterlig vanskelig å få tak i. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Lenovo T410s. Eneste 14" på markedet som har en slik ytelse du ser etter.Blir oppgradert ved påsketider med Sandy Brigde arktitektur.Sitter på en T410s selv og det er vel den beste bærbare jeg noensinne har tatt i. Selv om det ikke er noen gaming maskin, er dette et kunststykke av en maskin Glemte vel å si at selv Sony Vaio maskiner blir smågutter i forhold til pris her.. min konfig koster 21k i butikk. Det er vel drøyt uansett hva du skal bruke maskinen til. Endret 21. januar 2011 av andylove Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Envy 14? Så etter en maskin med liknende krav, og kom fram til at den var det nærmeste jeg kom. Hovedproblemet er at de norske modellene er idiotisk spesifisert. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Glemte vel å si at selv Sony Vaio maskiner blir smågutter i forhold til pris her.. min konfig koster 21k i butikk. Det er vel drøyt uansett hva du skal bruke maskinen til. Vet ikke om du har sett prislappen på Vaio Z-serien? 14", 256 GB SSD, i7-prosessor osv. Koster ca. 25000 kr. Envy 14? Så etter en maskin med liknende krav, og kom fram til at den var det nærmeste jeg kom. Hovedproblemet er at de norske modellene er idiotisk spesifisert. "Problemet" med Envy 14 er høy nok oppløsning på de nye modellene De har desverre gått tilbake til 1366x768 px oppløsning. Mvh Faller Lenke til kommentar
andylove Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Joda, jeg har sett prislappen på Vaio maskiner. De er jo dyre uansett, but here goes: Switchable grapics Nvidia NVS3100 128GB SSD samsung 14" LED skjerm Core i5 540 8GB DDR3 RAM 3G modul 1,5 kg, ca. Er vel vekten og størrelsen som gjør denne maskinen unik. Prisen også, foråsvidt. Kan få råere Lenovo som er uansynlig dyrt, men det kan jeg overhode ikke se at det er verdt. W700 f.eks. Eller W500. MEN: setter jeg inn en 256GB SSD, så blir denne tassen 4k dyrere. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Takk for tips. Er jo altid interessant å se hva man får som tips, og spesielt følge med på hva man kan finne av kraft vs det som er i artikkelen. Ser at det er mye nvidia som foreslås. Har selv sett mest på hva som ati tilbyr. Vaio er en greie for seg selv med sitt prisnivå ja, men det er jo uten tvil ingeniørkunst. Men er vanskelig å rettferdiggjøre prisen på 21k. Selv har jeg aldri komt til det punktet å velge en bærbar som hovedmaskin, eller som spillemaskin. Men det er jo kun spørsmål om tid igrunn. Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Litt mer ot så syns jeg prisen på disse var litt høy i forhold til det du får for pengene. Greit at de er tidlig ute med SB men 14000+ for en brukbart spesifisert p150/p170er dyrt når du får en asus G53JW/G73JW til under 10... Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 artikkelen om eurocom sin maskin omhandler da akuratt samme kasse. kan vel ikke være nødvendig med så mye reklame på HW? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg er veldig enig at å bruke 21k på en maskin er høl i hodet. Jeg vil legge til at min egen maskin er kjøpt via jobb og brukes i den sammenheng. OT: De er nå 2 artikler om akkurat samme maskin. Såvidt jeg kan skjønne. Ser jo at HW.no bør fremheve norske produsenter, da det er nokså unikt, men det kan jo bli for mye av det gode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå