Hansssa Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Maskin: Acer TimelineX 5820TG Intel Core i7-640M Windows 7 64bit 4GB RAM 5650 Mobility Radeon 120GB Corsair Force SSD Ok, her er situasjonen: Kjøpte laptop der det satt i en vanlig 640GB HDD. Starta PCn som vanlig for at windows skulle installere seg (som vanlig med laptoper fulgte det ikke med windows CD). Da alt var installert og klart til bruk brente jeg Recovery CDer med Acer eRecovery. Skrudde av PCn og setta inn SSD. Kjørte så recovery CD og w7 installerte seg helt fint. Installerte deretter programmet, spill o.l. for å ta PCn i bruk. Brukte PCn i om lag et døgn og frydet meg over den vanvittige hastigheten SSD leverte. Så plutselig i morges frøs PCn. Skrudde seg av etter noen sekunder og begynte restart prosess. BIOS/hoverdkortet loader, men så er det stopp. Etter noen sekunder får jeg feilmeldingen "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device. Failed to find proper boot device" Har prøvd å skru av og på et par ganger for å se om dette løser noe, men nei. Har tatt ut og satt inn SSDen igjen, men løser ingenting. Når jeg setter inn den gamle HDDen booter den helt fint (men herregud det er jo tortur å gå tilbake til HDD etter å ha brukt SSD!!) Har for øvrig bare en HD slot i laptopen så nei den gamle harddisken var ikke tilkoblet da jeg installerte w7 via recoverycder på SSDen Har prøvd å google dette litt, men uten bli særlig klokere. Mener å ha vært innom en tråd der en person hadde omtrent samme problem, som konkluderte med at SSDen var defekt/alt som var på den var blitt "borte" og man måtte installere w7 og programmer helt fra scratch igjen. Håper noen kybdige personer kanskje kan hjelpe med dette, da jeg er svært grønn på å "bygge" på PCer selv. EDIT: Ser ikke ut til at BIOS i det hele tatt ser at det er en SSD disk koblet til. Satte boot priority til "1. IDE0:" (Her skulle det vel stått noe á-la "Corsair SSD bla bla bla" etter ":"?) 2. IDE1: HL-DT-ST DVDRAM GU1ON" (regner med dette er CD/DVD leser) Endret 21. januar 2011 av Hansssa Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Alt tyder nok på at SSD er defekt, siden den fungerte en stund før det skar seg. Er vel bare å reklamere til butikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå