Gå til innhold

Bygger PC. Passer disse delene godt sammen?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg ny PC og lurer på om følgende deler passer godt sammen?

hadde hvert flott hvis noen som kan dette godt hadde sjekker for meg!

Prosessor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

Hovedkort: ASUS M4A79XTD EVO, Socket-AM3 ATX, AMD790X+SB750, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, Firewire, GbLAN

Strømforsyning: Corsair CX 600W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Standard. 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte

RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort

Harddisk: WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, Dual Processor, 7200RPM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, du har valgt ett sett med 3 RAM brikker til en maskin som har dual channel. (3'er settene er som regel ment for intel sine i7 maskiner som har trippel channel).

Finn deg ett sett eller 2 med 2 brikker i, eller gå for ett med 4 brikker.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Men finner ikke par med 3gb ram.

holder der med 2x2gb ram?

Har et budsjett å gå etter x)

2x2Gb ram burde være nok, sålenge du ikke skal bruke den til tungt grafisk bruk og håndtere store mengder data. Eller, mao, så er 4GB mer enn nok for de fleste vanlige brukere.

Lenke til kommentar

Jeg dro på en ny maskin før jul og endte opp med ett AMD HD6870 skjermkort. Det kan jeg ikke si å ha angret et eneste sekund på.

Spiller sjeldent og maskinen brukes mest til media, men et godt skjermkort måtte jeg ha uansett.

Det jeg lurer på er om man får noen ytelsesøkning, som er verdt å snakke om, ved å f.eks bytte ut mine DDR3 1333 brikker med f.eks nevnte Vengance fra Corsair.

Kjører forsåvidt Intel plattform, men det er mange RAM spørsmål i disse billige tider :)

Lenke til kommentar

Kjør på med Sandy Bridge i stedet. En i5 2500k (den i5en med høyest nummer:P)

Hvis du absolutt vil ha AMD så kan du ta en x6 1055t (Har den selv)

Grafikkort: Ville valgt GTX 570, med mindre du vil ha eyefinity(3 skjermer) uten å måtte ha 2 kort.

Alternativet er et 6950/6970 ( 6950 kan flashes så det blir et 6970)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...