Gå til innhold

Hjelp ang. besilt kabinett.

Anbefalte innlegg

Heisann. Har lenge hatt lyst på Fractal Design sin Define XL Black Pearl. Har bestilt den og forventet ankomst er på mandag sto det på meldingen jeg fikk fra posten i dag. Uansett, først nå tok jeg en mer grundig research av kabinettet og sammenlignet det til Midi-toweret jeg har nå: Cooler Master HAF 922 og et vanlig midi-tower: Fractal Design Define R3. Resultatene ble ganske "forskrekkende" for meg, om jeg skal si det på den måten.

Dette er resultatet: (FD Define XL -> CM HAF 922 -> FD Define R3)

34gm23l.jpg

Som dere ser, så er CM HAF 922 bredere og høyere. Altså, et midi-tower er større enn et Big Tower. Er målene feil, er målene på CM HAF 922 feil eller er det misvisende at CM HAF 922 er plassert i midi-tower kategorien? Er litt confused nå, hehe.

En annen ting er når jeg så på bredden, så tror jeg at CPU-kjøleren min kanskje ikke passer. Har en Cooler Master V8, så jeg lurer jo på om dette passer? (om noen har denne kombinasjonen).

Håper jeg får noen avklaring på dette :p

Endret av Cleafox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja...vet ikke om produsenter har frihet til å kalle kabinetter for det de vil eller om de følger en industristandard. Man kan vel i så måte kanskje kalle Haf 922 et stor Miditower og Define XL et lite Fulltower? Men målene du henviser til ser forsåvidt ut til å være riktig. Det er jo store forskjeller i dybdemålene om ikke annet:-)

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Finnes en rekke miditower's med dimensjoner som er større enn noen fulltowers.

Men hvorfor så bekymret? Black Pearl er stille og kult, og er ikke et slikt "fjortiss"-kabinett som HAF serien.

Med 23Cm i bredden skulle de fleste CPUkjølere passe.

Edit: V8 har følgende dimensjoner:

120 x 128 x 161 mm

Så, den passer godt inn.

Endret av Montseur
Lenke til kommentar

Finnes en rekke miditower's med dimensjoner som er større enn noen fulltowers.

Men hvorfor så bekymret? Black Pearl er stille og kult, og er ikke et slikt "fjortiss"-kabinett som HAF serien.

Med 23Cm i bredden skulle de fleste CPUkjølere passe.

Edit: V8 har følgende dimensjoner:

120 x 128 x 161 mm

Så, den passer godt inn.

Ahem!...er straks 35 og syntes mitt 932 er vakkert:-)

Lenke til kommentar

Tja, jeg personlig er litt lei av "røft" kabinett med synlige store og brutale vifter, og har gått litt mer over til det å ha det fint og ryddig i kabinettet samt. pent inne i kabinettet. Før HAF922 kabinettet hadde jeg et Aplus Case: Twin Engine Negra, huff. Nei, skal bli deilig å få et mer "anonymt" kabinett :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...