eivindbirkeland Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) PC'en min fra 2002 (eller deromkring) ser nå ut for å ville gi seg, og jeg trenger ny. Maskinen vil bli brukt litt til spilling (f.eks. Need for speed/Splinter Cell) og litt til film, men hovedsaklig internett/office/musikk o.l. Jeg har satt opp følgende liste: https://prisguiden.no/profil/lister/122227 Kan noen si meg om dette er ok? Hovedkort: Er P8P67 PRO "nødvendig" eller er P8P67 nok? RAM: Klarer jeg meg med 4GB eller burde det være 8? Skjermkort: Ville gjerne hatt 6970 eller 6950, men prøver å holde litt igjen på prisen. Er 6870 "greit nok"? PSU: Er 650W nok, eller bør jeg har mer? CPU: Bør jeg ha egen vifte eller er boxed-viften brukbar? Endret 21. januar 2011 av eivindbirkeland Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Så lenge du ikke skal overclocke, og har greit med vifter i pc'en er boxed vifta bra nokk i massevis. Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Så lenge du ikke skal overclocke, og har greit med vifter i pc'en er boxed vifta bra nokk i massevis. Kommer nok ikke til å overklokke, nei. Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 PC'en min fra 2002 (eller deromkring) ser nå ut for å ville gi seg, og jeg trenger ny. Maskinen vil bli brukt litt til spilling (f.eks. Need for speed/Splinter Cell) og litt til film, men hovedsaklig internett/office/musikk o.l. Jeg har satt opp følgende liste: https://prisguiden.no/profil/lister/122227 Kan noen si meg om dette er ok? Hovedkort: Er P8P67 PRO "nødvendig" eller er P8P67 nok? RAM: Klarer jeg meg med 4GB eller burde det være 8? Skjermkort: Ville gjerne hatt 6970 eller 6950, men prøver å holde litt igjen på prisen. Er 6870 "greit nok"? PSU: Er 650W nok, eller bør jeg har mer? CPU: Bør jeg ha egen vifte eller er boxed-viften brukbar? Vanlig P8P67 er nok. 4Gb er nok. 6870 er knallbra. 650W er nok. Boxed vifta er bra nok om man ikke skal overklokke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå