Gå til innhold

Sapphire 6970 til Asus 6970 flash

Ivantacus

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk.

Lurte på om noen kunne gi meg en rask gjennomgang av hvilke filer som må mountes fra minnepenn og hvordan hele denne prosessen med å flashe til Asus Bios fungerer. Prøvde å mounte minnepenn for en uke siden, men fikk error, så har nok valgt feil filer.

Lurte og på om det vil skade kortet å flashe det fra sapphire til Asus Bios.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flashe fra Sapphire 6970 til Asus 6970??? Hvorfor det da? Uansett hvorfor så finner du en guide hos techPowerUp som er fin, Og det har ikke noe å si om du bruker Asus BIOS eller annen BIOS. Det skal gå bra uansett.

De flasher fra Windows som ikke skulle være noe problem, har selv flashet et Sapphire HD 4870 med Winflash og det gikk supert.

Den guiden skal kunne brukes til alle Radeon skjermkort.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Jeg får ikke overklokka skjermkortet mer enn 950/1450 med Sapphire serru ;)

ASUS'n skal være litt mer fleksibel der. Takk for guiden, skal prøve nå.

Edit: Får "subsystemIDs mismatch" når jeg prøver på det. Fikk heller ikke til å boote fra minnepenn, da det gav error.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

:hmm: Var litt redd for det ja. Den feilen betyr at Winflash ikke greier flashe kortet fordi BIOSene kommer fra to forskjellige fabrikanter.

Men stort sett alle problemer kan løses, i ditt tilfelle må du forandre subsystemID fra Asus til Sapphire. Og for å gjøre dette bruker du RBE som du finner hos techPowerUp. Og her har du guiden til RBE.

denne siden ser du hva du må forandre. Bare skroll litt ned på siden så finner du bildet. Å ja, husk å sjekke subsystemID til Sapphire og skriv nummeret ned. Så bruker du RBE, trykk på Load BIOS knappen nede i venstre hjørne, velg rett BIOS file som du skal forandre Asus BIOS til Sapphire BIOS, lagre så den endrede BIOS filen. Kjør så Winflash igjen.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Trenger ikke bruke RBE men du må kjøre Winflash fra dos(CMD), du finner en guide på TPU. Når du kjører winflash fra dos så blir det det samme som å flashe fra minnepenn.

Er det ikke Atiflash? Har litt problemer med å få det til i DOS da jeg ikke helt vet hva jeg skal starte med å skrive der.

Lenke til kommentar

Trenger ikke bruke RBE men du må kjøre Winflash fra dos(CMD), du finner en guide på TPU. Når du kjører winflash fra dos så blir det det samme som å flashe fra minnepenn.

Er det ikke Atiflash? Har litt problemer med å få det til i DOS da jeg ikke helt vet hva jeg skal starte med å skrive der.

Her har du bruksanvisningen du trenger når du får ID missmatch: Link

Send meg PM om du ikke får det til :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tror jeg fikk det til, står 890/1375 i CCC nå, som er slik ASUS er ikke sant? Men kan fortsatt ikke klokke høyere i CCC enn 950/1450 da? Jeg trodde Asus sin bios hadde muligheten til å klokke høyere der, hmm :hmm:

Lenke til kommentar

Tror jeg fikk det til, står 890/1375 i CCC nå, som er slik ASUS er ikke sant? Men kan fortsatt ikke klokke høyere i CCC enn 950/1450 da? Jeg trodde Asus sin bios hadde muligheten til å klokke høyere der, hmm :hmm:

Du må laste ned SmartDoctor fra ASUS og innstallere den først. Smartdoctor har avkryssnings boks under settings som heter "Overclocing range enhancement" som du må krysse av så får du klokket lenger.

Endret av minhund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må laste ned SmartDoctor fra ASUS og innstallere den først. Smartdoctor har avkryssnings boks under settings som heter "Overclocing range enhancement" som du må krysse av så får du klokket lenger.

Etter jeg installerte Asus Smartdoctor og restarta fikk jeg en melding om at cant find asus graphics card. 3dmark11 virker og litt rart. Da jeg tok på 950/1450, så hoppa den over alle GPU testene og gikk rett over på CPU.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Da jeg skrev inn siste kommandoen for å flashe så ble alt suuuper treigt. Svarte skjermer og så noen glimter av skrivebordet av og til, så at verified kom opp, etterhvert. Ellers var halvparten svart og så ut til å loade kjempe treigt. restarta maskinen, og da var alt vanlig igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...