AndersT2 Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Etter å ha lest en del på disse sidene de siste ukene, er ett vanlig svar på mange spørsmål; Formater. Samme hvor lite problemet er, virker det som at noen alltid vil at du skal formatere, så hvor ofte gjør dere det, siden det nesten virker som om dere syntes det er morsomt. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Har ikke formatert/reinstallert på systemdisken siden 19.10.2002 ifølge datoen på windows-katalogene mine. Regner med at det må være i forbindelse med den nye disken jeg satte i i fjor høst. Nærmer seg vel drøye 9 måneder nå og jeg ser ingen grunn til å reinstallere - alt funker raskt og problemfritt. Win XP vettu - fjellstøtt! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 tja, hvis det er problemer, ganske ofte, hvis ikke...tja, en gang i halvåret eller så? jeg er blitt ganske rutinert på hva jeg trenger å ta backup av å sånnt Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg formaterer ca 3 ganger i året, oftere om det er ett problem jeg ikke finner ut av... Dette er pga diverse oppgraderinger av hw etc... på det lengste har jeg latt være å formatere på ca 8 mnd, men det som er greit med å formatere ofte er at man holder ved like litt basic kunnskap.. 8) Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 bare når jeg ABSOLUTT må Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Altfor sjeldent her i gården dessverre... 25. september i fjor var sistgang. Trodde det var lengre siden, men det er uansett langt forbi det punktet hvor jeg burde ha formatert. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Formatterer når det trengs. Har formattert 1 gang i år da jeg har hatt problemer med harddisken. Nå er maskinen som ny. Rask og god! Lenke til kommentar
Junta Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg formaterer når jeg bytter HK etc. Det vil si 2 ganger i året. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 1 år og 22 dager siden Har ikke noen problemer enda, og xp'en går normalt.. Så jeg ser ingen grunn til å formatere.. Tidligere da jeg hadde 98 og Me var det hyppigere formatering, men nå har jeg ikke hatt behov for det.. Tar sikkerhetskopi hver 3 måned circa.. +/- Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Samme her, ca. hver 3mnd. Er kanskje litt for ryddig, liker å ha det ryddig på maskinen. ALt går i rutiner her nå, vet alt hva jeg trenger og bruker. Så maskinen er oppe å går etter 1 time etter at formateringa har starta. Lenke til kommentar
JMW Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Alt for ofte Sist denne uka... Men saa var det ca 6 mnd siden forrige gang da. Har en tendens til aa formatere et par ganger (minst) hver gang.. hehe... Maa jo proeve forskjellige ting og tang som ikke alltid er like lurt, og da er det jo like greit aa gjoere alt saant med det samme man er i gang!!! Men alt er rutine... Bruker ikke mer enn 5-10 min forand PC`en under formateringen og installeringen... MEN: formatering er vel i mange tilfeller helt unoedvendig, men enkelt loesning på mange snodige problemer... edit: Skrivefeil Lenke til kommentar
kommers Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Har ikke formatert partisjonen med win2k sp4 på 1 år, 10 mnd. Jeg gidder ikke formatere unødvendig, da det bør være unødvendig dersom man har et (relativt) godt/stabilt operativsystem og god programhåndtering og vedlikeholdsrutiner. Men som windows-bruker må man heller ikke undervurdere verdien av en "fresh install" (og gjerne en formatering først), etter flere år med MS-pedagogikk med variabel stabilitet. Burde ikke være sånn. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 en gang i 1/2 året vil jeg tippe. Har rimelig god kontroll om hva som er på pc-en og den fungerer som bare ****** og da er det ingen grunn til å formatere vel Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Har ikke formatert/reinstallert på systemdisken siden 19.10.2002 ifølge datoen på windows-katalogene mine. Regner med at det må være i forbindelse med den nye disken jeg satte i i fjor høst. Nærmer seg vel drøye 9 måneder nå og jeg ser ingen grunn til å reinstallere - alt funker raskt og problemfritt. Har heller ikke formatert/installert win xp siden 28.6.02, altså over ett år?Det er sværet skjelden du behøver å formatere winxp/2K, det bør/må du gjøre ved ett hovedkort bytte, eller om du har andre alvorlige problemer som du ikke kan fikse med de forskjellige verktøyene. Programmene eg bruker for å rydde opp i rotet er: Norton utilities 2002, system mechanic 3.7h, webroot spy sweeper, windows washer 4.8. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg formaterer ganske ofte,deilig med et raskt og kjapt system, det er ikke no problem for meg hvertfall. Har jo en egen partisjon med alt jeg trenger av musikk, film osv Edit: så det vil si, jeg formaterer ca hver 1.5 måned Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 W2000 formatert sist gang august 2002. WXP Pro ikke siden første gangs installasjon i feb 2003. W98SE kun 3 ganger fra 1999 til 2002. Konklusjon; altså ikke før det tvinger seg frem på grunn av en eller annen håpløs feil som fordrer formatering............ Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 sånn ca. en gang hver 3. mnd. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Lever heller med litt problemer enn og formatere (formaterer nok på jobb) Så hjemme blir det ca 1 og 1/2 år mellom hvær gang . (fromaterer ca hvær gang jeg bytter HK) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå