Substitute Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg har masse bilder som jeg ønsker å få på vegg, jeg ønsker ikke å ha vanlige konvensjonelle "rammer" da jeg synes at glasset foran ødelegger noe av bildet, og jeg må begrense meg til dimmensjonene til rammen. En fugl kviskret til meg at profesjonelle brukte "Kappa" plater som en kan klippe til, men jeg vet ikke helt hva de mener med det og hvordan dette gjøres. Jeg ønsker at bildet kan printes ut og eventuelt limes/festes på en plate eller annet som kan henges på veggen direkte med et godt resultat, slik at en kun ser bildet. Gode forslag taes imot med takk. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Gode forslag taes imot med takk. hei, har sett på AllKopis produkter for private på et par messer, bl.a. fotomessen i helgen. De lager spennende forstørrelser på mange materialer, lerret, akrylplater og metall. Se eksempler her Forstørrelser på lerret har jo de fleste fotokjedene også. Merk at forskjellige bilder kan få veldig spennende virkninger på disse materialene, det kommer helt an på kontrast og lysstyrke på bildene. Anbefaler at du helst drar og ser på mulighetene, der kan du sikkert også få hjelp til hva som passer best til dine bilder. Det står også en del på websidene... For løsninger på egne utskrifter vet jeg ikke, det kan være spennende å høre fra andre som har erfaringer, gjerne med bilde av resultatet! Hvordan får man limt dette skikkelig?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Kan du prøve lerret? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Lerret ser ganske bra ut på veggen. Det bør ha litt former for å sjå bra ut, samt noko som stiver av. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Lerret var en god ide, skal nok prøve det også. Men har en Canon 9500 pro mk2 som skriver ut ganske fine bilder som jeg kunne tenkt meg å hengt opp på veggen akkurat som de er. Ser for meg en eller annen mulighet til å lime de på en plate som enkelt kan henges opp på veggen. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Den enkleste måten er det som heter KapaFix. Kommer i (hvertfall) 3mm, 5mm og 10mm tykkelse. Disse er limsatt og har en folie som man tar av slik at man kan klebe opp bildet/plakaten. Slike plater festes enkelt til veggen med avstandsstykker slik som på dette bildet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Den enkleste måten er det som heter KapaFix. Interessant, ser at det er mange som har disse men et reklamebyrå kan nok være det enkleste da stort sett alle kun selger ubrutte forpakninger. Arkivprodukter selger enkeltvis til en relativ grei pris. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Takk for nyttig info. Jeg ser for meg at det kan bli problem å skjære til disse platene til den ønsket størrelse. Eller går det ann å få de i eksakt størrelse tilskjært. A3 er vel standart størrelse som jeg kommer til å bruke. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 De er laget av papp og du kan skjære til ønsket størrelse med en skarp kniv og linjal. Tror du kommer greiest ut av det hvis du skal ha ferdig til-skjært ved og forhøre deg hos et reklamebyrå. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Den enkleste måten er det som heter KapaFix. Interessant, ser at det er mange som har disse men et reklamebyrå kan nok være det enkleste da stort sett alle kun selger ubrutte forpakninger. Arkivprodukter selger enkeltvis til en relativ grei pris. Evt. Allkopi som nevnt lengre opp her. Forøvrig så vil det lønne seg å skaffe en plate som er litt større enn det du skal klebe opp slik at du ikke ødelegger alt ved at det blir skjevt. KapaFixen skjæres enkelt med en tapetkniv og en stødig linjal, helst med litt tyngde. Det anbefales også å ikke prøve å skjære gjennom på ett kutt, men å bruke flere kutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå