Sjøløva Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg har problemer med å lese brødteksten på nettsiden http://core77.com/ på jobbens Windows 7-maskin (64-bit). Fonten på siden er hakkete og dermed knapt leselig (nettleser: Firefox 3.6.13). På Mac-en hjemme går det helt fint, for der har jeg slått på såkalt fontutjevning i Systemvalg. Jeg har forsøkt å finne tilsvarende innstilling i Windows 7, men uten hell. Tips? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 I brukermanualen som du finner på Start -> Help and support står det: Windows includes a technology called ClearType that is turned on by default. ClearType allows your monitor to display computer fonts as clear and smooth as possible. This can help make text easier to read over long periods of time without causing eyestrain. It works especially well with LCD devices, including flat-panel displays, laptops, and smaller handheld devices. It's a good idea to make sure ClearType was not turned off for some reason, especially if the text on your monitor looks fuzzy. You can also set up ClearType to work best with your particular monitor. For instructions on how to do both of these tasks, see Make text easier to read using ClearType. For å finne artikkelen søkte jeg etter "Font smoothing". For norsk så tipper jeg "Fontutjevning" eller liknende vil gi samme treff. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 tilsvarende innstilling er vel cleartype... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå