holimar1 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Som topic sier har jeg ikke lyd på enkelte spill. Har lyd i menyen,blu ray, osv osv. Kjøpte nettopp Resident Evil 2 og Resident Evil 3 Nemisis, PS1 classics MEN RE 2 har ikke lyd ....Hjelp! Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Og hvordan er lyden koblet ut av PS3 da ?? AV-kabel, optisk eller HDMI ? Hva er den koblet til ? TV eller (surround) recevier ? Lenke til kommentar
holimar1 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 HDMI fra PS3 til TV. Tven har optisk kabel til en D/A konverter og videre til en NAD Stereo forsterker. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Og TV'n er satt opp med audio-pass-through ? (dvs. at set samme signalet som går inn på HDMI går ut på optisk ?) Og har du normalt spill-lyd på TV'n eller kun på receiveren ? Hvilke formater støtter D/A konverteren da ? Kun PCM antar jeg siden den ikke har noe surround funksjonalitet. For at du skal ha lyd på spill i det hele tatt så må du ha vært inne på audio-menyen på PS3 og slått av det meste av surround formater. Lenke til kommentar
holimar1 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Tv høyttaleren er ikke i bruk. Kun lyd frå forsterkeren. Her har du link til konverteren Konverter, HiFi TV Forsterker Endret 21. januar 2011 av _RoGeR_ Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg skjønner at TV-høytalerne normalt ikke brukes men de burde fortsatt være istand til å produsere lyd hvis du skrur opp volumet. Teorien min er fortsatt at dette spillet sender ut et lyd-signal som ikke TV'n sender videre eller D/A konverteren din håndterer. Jeg vet ikke om du kan sjekke lyd-format på PS3 mens du spiller, men du kan jo eksperimentere med innstillingen av digital lyd i system-menyen. (Ihvertfall slå av alt som har med DTS å gjøre) Lenke til kommentar
holimar1 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg har deaktivert TV høyttalerene inn på TV instillingene, men kan prøve og skru de på igjen. Har prøvd alt mulig inn på PS3 instillingene uten suksess. Lenke til kommentar
praystation Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Gå inn på lydinnstillingene og slå av DTS og kjør kun med Dolby 5:1. Det bruker å gjøre susen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå