Gå til innhold

Har ikke windows cd. noen som`vet dette

Anbefalte innlegg

Hei :)

jeg skal snart bytte ut nesten alt på pcen men ikke harddisken. jeg har hatt litt problemer med et HK jeg hadde og jeg tror det er noe galt med windows, men jeg har ikke windows cd men bare diskett.. skal snart få nytt hovedkort og da skal jeg formatere harddisken. men når jeg gjør det med disketten så tror jeg ikke at absolutt hele HDD blir slettet..

det kan være jeg tar feil men jeg lurer på om det er noen som vet hva jeg kan gjøre? please svar da :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først: Om du skal ha nytt HK, så trenger du vel ikke bekymre deg for det gamle?

Om du installerer en versjon høyere en win 98, så får du mulighet til å blanke ut partisjon før du installerer. Da blir absolutt alt på denne partisjonen borte, og du får inn ny windows der.

Trenger ikke tenke på Format, mao.

Anbefales når du bytter hk.

Husk å kopier ut det du skulle trenge.

Når du får inn ny windows, så legger du også inn nye drivere, så om de har vert et problem, så bør det bli bedre da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Først: Om du skal ha nytt HK, så trenger du vel ikke bekymre deg for det gamle?

Om du installerer en versjon høyere en win 98, så får du mulighet til å blanke ut partisjon før du installerer. Da blir absolutt alt på denne partisjonen borte, og du får inn ny windows der.

Trenger ikke tenke på Format, mao.

Anbefales når du bytter hk.

Husk å kopier ut det du skulle trenge.

Når du får inn ny windows, så legger du også inn nye drivere, så om de har vert et problem, så bør det bli bedre da.

så hvis jeg installerer windows på harddisken om igjen så blir hele disken slettet og så instalert windows.. uten den extra programvaren som var instalert når jeg kjøpte denne pcen.. det er en packard pell.. kjøpte den på elkjøp..
Lenke til kommentar

Das ist korrekt. Men hvis du bare installerer windows oppå den gamle windowsen, vil ikke alt slettes overhodet. Derfor er det best å formattere før du installerer.

I starten av Windows XP-installeringa får du mulighet til å formattere partisjonen du vil installere på (som anbefales veldig mye), og blir kvitt ALT som Dell hadde lagt inn fra før. Siden du har nytt hovedkort må du det, for å bli kvitt gamle hovedkort-drivere til det andre kortet (som kan fucke oppsettet ditt nå). Men før du gjør dette, ta backup av ting du har bruk for, som "my documents", e-post boksene, savegames til evt. spill som ligger på C:. Du mister jo alle spillene der også, greit å ha savegamene en anna plass så du kan reinstalle spillene og kopiere tilbake.

Hvis du har spill installert på andre partisjoner enn C:, gå inn på startmenyen på Run... (Kjør...), skriv Regedit, dobbelklikk på HKEY_CURRENT_USER/Software, finn utvikleren til spillet (F.eks. det står Bethsoft hvis du har morrowind), høyreklikk der og velg "export". Legg disse på en anna partisjon. Når du så har installa nye windows, kan du bare dobbelklikke på disse .reg-filene så funker alle spillene igjen. Hvis du ikke gjør dette må du reinstallere masse spill da de trenger register-entryen sin for å funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...