LasseB Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hei jeg skal snart bytte ut nesten alt på pcen men ikke harddisken. jeg har hatt litt problemer med et HK jeg hadde og jeg tror det er noe galt med windows, men jeg har ikke windows cd men bare diskett.. skal snart få nytt hovedkort og da skal jeg formatere harddisken. men når jeg gjør det med disketten så tror jeg ikke at absolutt hele HDD blir slettet.. det kan være jeg tar feil men jeg lurer på om det er noen som vet hva jeg kan gjøre? please svar da Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 HDD blir helt formatert uansett om du bruker diskett eller cd å gjøre det med. Har du ikke cd, kan du jo bare låne fra en kamerat eller laste den ned som alle andre Lenke til kommentar
LasseB Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 skal jeg laste det ned på kazaa ? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Er visst ikke lov å snakke om slikt her på forumet Lenke til kommentar
LasseB Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 ops. viste ikke det.. men hvis jeg installerer windows fra en cd, blir alt som var der frå før slettet sånn at jeg kan få HK`et til å virke?? eller hva tror du?? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Først: Om du skal ha nytt HK, så trenger du vel ikke bekymre deg for det gamle? Om du installerer en versjon høyere en win 98, så får du mulighet til å blanke ut partisjon før du installerer. Da blir absolutt alt på denne partisjonen borte, og du får inn ny windows der. Trenger ikke tenke på Format, mao. Anbefales når du bytter hk. Husk å kopier ut det du skulle trenge. Når du får inn ny windows, så legger du også inn nye drivere, så om de har vert et problem, så bør det bli bedre da. Lenke til kommentar
LasseB Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 Først: Om du skal ha nytt HK, så trenger du vel ikke bekymre deg for det gamle? Om du installerer en versjon høyere en win 98, så får du mulighet til å blanke ut partisjon før du installerer. Da blir absolutt alt på denne partisjonen borte, og du får inn ny windows der. Trenger ikke tenke på Format, mao. Anbefales når du bytter hk. Husk å kopier ut det du skulle trenge. Når du får inn ny windows, så legger du også inn nye drivere, så om de har vert et problem, så bør det bli bedre da. så hvis jeg installerer windows på harddisken om igjen så blir hele disken slettet og så instalert windows.. uten den extra programvaren som var instalert når jeg kjøpte denne pcen.. det er en packard pell.. kjøpte den på elkjøp.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Das ist korrekt. Men hvis du bare installerer windows oppå den gamle windowsen, vil ikke alt slettes overhodet. Derfor er det best å formattere før du installerer. I starten av Windows XP-installeringa får du mulighet til å formattere partisjonen du vil installere på (som anbefales veldig mye), og blir kvitt ALT som Dell hadde lagt inn fra før. Siden du har nytt hovedkort må du det, for å bli kvitt gamle hovedkort-drivere til det andre kortet (som kan fucke oppsettet ditt nå). Men før du gjør dette, ta backup av ting du har bruk for, som "my documents", e-post boksene, savegames til evt. spill som ligger på C:. Du mister jo alle spillene der også, greit å ha savegamene en anna plass så du kan reinstalle spillene og kopiere tilbake. Hvis du har spill installert på andre partisjoner enn C:, gå inn på startmenyen på Run... (Kjør...), skriv Regedit, dobbelklikk på HKEY_CURRENT_USER/Software, finn utvikleren til spillet (F.eks. det står Bethsoft hvis du har morrowind), høyreklikk der og velg "export". Legg disse på en anna partisjon. Når du så har installa nye windows, kan du bare dobbelklikke på disse .reg-filene så funker alle spillene igjen. Hvis du ikke gjør dette må du reinstallere masse spill da de trenger register-entryen sin for å funke. Lenke til kommentar
LasseB Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 oki.. men jeg må få tak i en windows cd.. ikkesant? jeg har jo serialen til windows så jeg kan bare låne en av noen? Tusen takk for svar.. Lenke til kommentar
Superchez Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Hvis du har kjøpt key, kan du bare låne cd (uten key) av en venn, og legge det inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå