Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spørsmål om helsetjenster i norge

DaXoN

Anbefalte innlegg

Sitter og ser på Sicko og har bare et par sprm som jeg håper noen kan opplyse litt om.

1: Har vi hjemmebesøk av doktorer i norge og hva er kriteriene på at de kommer

2: vis man ikke har muligheter til og komme seg til sykehus / lege / emergency etc av egen maskin hva er mulighetene ? altså taxi / hentet av sykebil / kostnader

3: Hvilken universal helseplan har norge?

4: Hva trenger man helse forsikring får? ( tenker vis alt blir betalt vis man får spesiele sykdommer som kreft etc)

5: Vis jeg ikke tar feil så har england tannhelsetjeneste under sin helseplan hvorfor har ikke norge? (kanskje litt vanskelig og svare bare et svar på den) hehe

og generelt hvordan er norge når det kommer til pris / etc på helsetjenster?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja, en avgjørelse legevakten tar.

2. Ja.

3. Helseplanen dekker så og si alle tilfeller av sykdom.

4. For private løsninger, slik at man slipper køen hos det offentlige.

5. Det er dyrt og tannlegene motsetter seg det.

ok :) jeg kan se fordelen noen ganger med og slippe kø, kan være ærlig og si jeg personlig har ikke hatt noen kø problemer, pleier og få timer veldig fort.

Når det kommer til nr5, er jeg faktis veldig skuffet over at det er ikke under samme regler som helse. tannhelse er like viktig som resten av kroppen mener jeg. men men :p

Lenke til kommentar

1. Ja, en avgjørelse legevakten tar.

2. Ja.

3. Helseplanen dekker så og si alle tilfeller av sykdom.

4. For private løsninger, slik at man slipper køen hos det offentlige.

5. Det er dyrt og tannlegene motsetter seg det.

ok :) jeg kan se fordelen noen ganger med og slippe kø, kan være ærlig og si jeg personlig har ikke hatt noen kø problemer, pleier og få timer veldig fort.

Når det kommer til nr5, er jeg faktis veldig skuffet over at det er ikke under samme regler som helse. tannhelse er like viktig som resten av kroppen mener jeg. men men :p

Ang nr.5 så burde Norge også hatt det under helseplan til en viss grad. Tenker på ungdommer som har medfødt problemer med kjeve og tenner. I Finland er tannregulering gratis til man når en viss alder tror jeg. Slikt burde også Norge hatt, likedan som vi har dekning av brystoperasjoner for kvinner med brystkreft. Slike brystoperasjoner anses som ikke unødvendig kosmetikk, men en operasjon som skal hjelpe kvinnene psykisk tilbake.

Lenke til kommentar

Du får lege raskt for vanlig sjekk ja, men for flere typer operasjon er det snakk om flere års ventetid.

Ang nr5, er du villig til å betale mer skatt?

ja, jeg kan betale et par % til får at det skal bli sånn som normale helsetjenester er.

France England og Cuba vis filmen Sicko er riktig klarer det, burde ikke vi også klare det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...