Byte Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Ja da har det seg slik at i tillegg til at jeg har problemer med Volvoen (ingen fremgang) så har jeg fått problemer med bilen jeg låner med søsteren min. Det er en Opel Vectra stasjonsvogn (1999? litt usikker) hvor vindusviskerene ikke vil fungere som normalt. Viskerene på frontruta fungerer på alle hastigheter og når jeg spruter spylervæske, problemet er at når jeg skrur de av (uansett hastiget) eller når de er ferdige med å få vek spylervæska, går de aldri tilbake i "start posisjon", de stopper enten helt oppe, på midten, eller rett over det jeg kaller for "start posisjon". noen som vet hva som kan være årsaken? evt. hva som må gjøres? Har også trøbbel med viskeren bake, den har rett og slett ingen kontakt med bakruta! Den og fungerer som den skal, skrur seg av og på, kommer på når jeg spyler spylervæske, men den tar da altså ikke inntil ruta. Jeg prøvde tidligere idag å se om den ikke var festet godt nokk, men det var den. Jeg strammet den litt ekstra men til ingen nytte. Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Viskerene på frontruta fungerer på alle hastigheter og når jeg spruter spylervæske, problemet er at når jeg skrur de av (uansett hastiget) eller når de er ferdige med å få vek spylervæska, går de aldri tilbake i "start posisjon", de stopper enten helt oppe, på midten, eller rett over det jeg kaller for "start posisjon". noen som vet hva som kan være årsaken? evt. hva som må gjøres? I tillegg til strømmen via bryteren har motoren også en separat strømtilførsel som går via en parkeringsbryter inne i motoren. Virker slik at når du slår av bryteren, så får motoren fortsatt strøm via parkeringsbryteren inntil motoren er i rett posisjon. Er nok enten bryteren eller den konstante strømtilførselen til denne som er defekt. Har også trøbbel med viskeren bake, den har rett og slett ingen kontakt med bakruta! Den og fungerer som den skal, skrur seg av og på, kommer på når jeg spyler spylervæske, men den tar da altså ikke inntil ruta. Jeg prøvde tidligere idag å se om den ikke var festet godt nokk, men det var den. Jeg strammet den litt ekstra men til ingen nytte. Bøy armen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå