Coa Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Det at disse blir sammenlignet er fordi New York har vært kjent for å ha en meget høy kriminalitetsstatistikk. Derfor vil det være naturlig for media å sammenligne Oslo mot New York, selv om sistnevnte har redusert kriminaliteten enormt mye. Det var på Dagbladet jeg fant denne "fun facten". De spiller på New Yorks rykte, og setter derfor Oslo opp mot New York. En dårlig sammenligning, ja, men det har sine grunner. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Sigh. Typisk dritt-Dagbladet. 2 Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Ja jeg overdrev stort ved og skrive ting om ghettoen som ikke er sant. Så hvorfor fortsetter du med å skrive ting som ikke er sant? Foresten hvis du vil kjøpe "gangster" klær så fins Flava i Oslo, men har hørt at det er mye fake klær da, men jeg har kjøpt en caps derfra og jeg kan si at New era capsene dems er orginale. Men det fins også Stress du kan kjøpe slike klær i. Dette vet du tydelighvis svært lite om, jeg tror jeg ville sluttet å poste, og heller kommet tilbake om et par år. Lenke til kommentar
Hemen112 Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Ja jeg overdrev stort ved og skrive ting om ghettoen som ikke er sant. Så hvorfor fortsetter du med å skrive ting som ikke er sant? Foresten hvis du vil kjøpe "gangster" klær så fins Flava i Oslo, men har hørt at det er mye fake klær da, men jeg har kjøpt en caps derfra og jeg kan si at New era capsene dems er orginale. Men det fins også Stress du kan kjøpe slike klær i. Dette vet du tydelighvis svært lite om, jeg tror jeg ville sluttet å poste, og heller kommet tilbake om et par år. Dessværre så hører jeg ikke på ditt råd og vil fortsette og holde til meg der. Ja, jeg skal holde meg unna diskusjonen, men hvis det er svar rettet til meg da er jeg bare nødt til og svare tilbake. Jeg er så sikker om det jeg skriver i ghettoen er usant, det var faktisk en person fra ghettoen som sa det er skyttinger dag og natt, og jeg tviler på at han liver og miljøet han selv vokste opp det er lite usannsynelig. Foresten er dette om ghettoen harlem sant? : "Though, the life in Harlem is not of that romantic nature like rap-teenagers think. Most of them would fail to survive there. It is the district where live people who are forgotten and neglected by their government and they see nothing romantic in this life. It is a place of a lack of schools and hospitals and it is a place where people pray for better days." Er det så ille og leve der? Kilde: http://www.ghettosnhotspots.com/theharlem.html Endret 26. desember 2010 av Hemen112 Lenke til kommentar
FeeNxXx Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Ja jeg overdrev stort ved og skrive ting om ghettoen som ikke er sant. Så hvorfor fortsetter du med å skrive ting som ikke er sant? Foresten hvis du vil kjøpe "gangster" klær så fins Flava i Oslo, men har hørt at det er mye fake klær da, men jeg har kjøpt en caps derfra og jeg kan si at New era capsene dems er orginale. Men det fins også Stress du kan kjøpe slike klær i. Dette vet du tydelighvis svært lite om, jeg tror jeg ville sluttet å poste, og heller kommet tilbake om et par år. Dessværre så hører jeg ikke på ditt råd og vil fortsette og holde til meg der. Ja, jeg skal holde meg unna diskusjonen, men hvis det er svar rettet til meg da er jeg bare nødt til og svare tilbake. Jeg er så sikker om det jeg skriver i ghettoen er usant, det var faktisk en person fra ghettoen som sa det er skyttinger dag og natt, og jeg tviler på at han liver og miljøet han selv vokste opp det er lite usannsynelig. Foresten er dette om ghettoen harlem sant? : "Though, the life in Harlem is not of that romantic nature like rap-teenagers think. Most of them would fail to survive there. It is the district where live people who are forgotten and neglected by their government and they see nothing romantic in this life. It is a place of a lack of schools and hospitals and it is a place where people pray for better days." Er det så ille og leve der? Kilde: http://www.ghettosnhotspots.com/theharlem.html Det er nok ganske ille å leve i Harlem men det har jo bedret seg betraktelig der også, Harlem er bygget opp av arbeidsløse, innvandrere og kriminelle så er klart det er en hard hverdag der, men tror ikke folk blir skutt og slikt hele tiden, det er nok mere hvordan Harlem blir sett på i helhet som gjør det så oppblåst... I tillegg har jo en del store rappere fra Harlem blåst dette ganske mye opp. Lenke til kommentar
Hemen112 Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 Ja jeg overdrev stort ved og skrive ting om ghettoen som ikke er sant. Så hvorfor fortsetter du med å skrive ting som ikke er sant? Foresten hvis du vil kjøpe "gangster" klær så fins Flava i Oslo, men har hørt at det er mye fake klær da, men jeg har kjøpt en caps derfra og jeg kan si at New era capsene dems er orginale. Men det fins også Stress du kan kjøpe slike klær i. Dette vet du tydelighvis svært lite om, jeg tror jeg ville sluttet å poste, og heller kommet tilbake om et par år. Dessværre så hører jeg ikke på ditt råd og vil fortsette og holde til meg der. Ja, jeg skal holde meg unna diskusjonen, men hvis det er svar rettet til meg da er jeg bare nødt til og svare tilbake. Jeg er så sikker om det jeg skriver i ghettoen er usant, det var faktisk en person fra ghettoen som sa det er skyttinger dag og natt, og jeg tviler på at han liver og miljøet han selv vokste opp det er lite usannsynelig. Foresten er dette om ghettoen harlem sant? : "Though, the life in Harlem is not of that romantic nature like rap-teenagers think. Most of them would fail to survive there. It is the district where live people who are forgotten and neglected by their government and they see nothing romantic in this life. It is a place of a lack of schools and hospitals and it is a place where people pray for better days." Er det så ille og leve der? Kilde: http://www.ghettosnhotspots.com/theharlem.html Det er nok ganske ille å leve i Harlem men det har jo bedret seg betraktelig der også, Harlem er bygget opp av arbeidsløse, innvandrere og kriminelle så er klart det er en hard hverdag der, men tror ikke folk blir skutt og slikt hele tiden, det er nok mere hvordan Harlem blir sett på i helhet som gjør det så oppblåst... I tillegg har jo en del store rappere fra Harlem blåst dette ganske mye opp. Ja, du har nok rett rappere pleier og gjøre sånt. Foresten noen som har hørt om south bronx : http://2.bp.blogspot.com/_mg7D3kYysfw/Rrl4foMAEtI/AAAAAAAADCk/DciRfv6wC98/s1600-h/Slum_South_Bronx_3_small.jpg http://www.google.no/imgres?imgurl=http://blog.lib.umn.edu/groc0029/architecture/south%2520bronx.jpg&imgrefurl=http://blog.lib.umn.edu/groc0029/architecture/&usg=__0pG1K1HllgS3_wcR90gM2mctXkI=&h=597&w=1000&sz=191&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=3j4MbgcMHbfJ6M:&tbnh=86&tbnw=144&prev=/images%3Fq%3Dsouth%2Bbronx%26hl%3Dno%26biw%3D1362%26bih%3D583%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1&itbs=1&iact=rc&dur=368&ei=dzkXTdKAD5Oz8QOBzuSrBA&oei=dzkXTdKAD5Oz8QOBzuSrBA&esq=1&page=1&ndsp=24&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=72&ty=37 Den ghettoen skal også vist være et dårlig sted og vokse opp i... Lenke til kommentar
geil Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Når han mener gansta mener han dem i ghettoen. Og for dere som poster her og har imot klærene hold den stygge kjeften deres, og si meningene deres et annet sted alle av dere ville bli skutt hvis dere gikk til ghettoen. Sorry, måtte bare Ja jeg overdrev stort ved og skrive ting om ghettoen som ikke er sant. Så hvorfor fortsetter du med å skrive ting som ikke er sant? Foresten hvis du vil kjøpe "gangster" klær så fins Flava i Oslo, men har hørt at det er mye fake klær da, men jeg har kjøpt en caps derfra og jeg kan si at New era capsene dems er orginale. Men det fins også Stress du kan kjøpe slike klær i. Dette vet du tydelighvis svært lite om, jeg tror jeg ville sluttet å poste, og heller kommet tilbake om et par år. Dessværre så hører jeg ikke på ditt råd og vil fortsette og holde til meg der. Ja, jeg skal holde meg unna diskusjonen, men hvis det er svar rettet til meg da er jeg bare nødt til og svare tilbake. Jeg er så sikker om det jeg skriver i ghettoen er usant, det var faktisk en person fra ghettoen som sa det er skyttinger dag og natt, og jeg tviler på at han liver og miljøet han selv vokste opp det er lite usannsynelig. Foresten er dette om ghettoen harlem sant? : "Though, the life in Harlem is not of that romantic nature like rap-teenagers think. Most of them would fail to survive there. It is the district where live people who are forgotten and neglected by their government and they see nothing romantic in this life. It is a place of a lack of schools and hospitals and it is a place where people pray for better days." Er det så ille og leve der? Kilde: http://www.ghettosnh.../theharlem.html Rart hvordan jeg kunne gå rundt i Harlem halv to om natten uten å bli skutt. Jeg ser ikke akkurat ut som jeg hører hjemme der heller. 2 Lenke til kommentar
Hemen112 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Uansett når jeg mente at norge ikke hadde ekte ghetto mente jeg "A Ghetto is a poor overcrowded urban area often associated with a specific ethnic or racial population. Ghettos are usually populated with inhabitants who live in poor conditions and must face high crime rates, poverty, illiteracy." Fra wikipedia det jeg liksom mente er at de utledning "ghettoene" har ikke fattigdom, og det er derfor jeg mente det ikke var ghetto. Men jeg vet ikke noe om det, så jeg burde ikke ha sagt. Men USA ghettoene er like ekte som afrika sine ghettoer, Amerikanske ghettoer har stor vold fattigdom osv, selv om afrika sine ghettoene er verre. Men av hva jeg har hørt av ungdomene her så når de sier ghettoen i mener de Afroamerikanske ghettoene, det er et av de mest kjente formene, grunnen til at den har lagt stor oppmerksomhet er mest grunna at i et rikt land som USA så er det et helt folk (afroamerikanere selv om det bor flere enn det) som er fattige. Vell jeg håper at både ghettoene i usa og afrika tar slutt, ja. Det er alt jeg skulle si nå skal jeg ikke si mer i denne tråden... Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Uansett når jeg mente at norge ikke hadde ekte ghetto mente jeg "A Ghetto is a poor overcrowded urban area often associated with a specific ethnic or racial population. Ghettos are usually populated with inhabitants who live in poor conditions and must face high crime rates, poverty, illiteracy." Fra wikipedia det jeg liksom mente er at de utledning "ghettoene" har ikke fattigdom, og det er derfor jeg mente det ikke var ghetto. Men jeg vet ikke noe om det, så jeg burde ikke ha sagt. Men USA ghettoene er like ekte som afrika sine ghettoer, Amerikanske ghettoer har stor vold fattigdom osv, selv om afrika sine ghettoene er verre. Men av hva jeg har hørt av ungdomene her så når de sier ghettoen i mener de Afroamerikanske ghettoene, det er et av de mest kjente formene, grunnen til at den har lagt stor oppmerksomhet er mest grunna at i et rikt land som USA så er det et helt folk (afroamerikanere selv om det bor flere enn det) som er fattige. Vell jeg håper at både ghettoene i usa og afrika tar slutt, ja. Det er alt jeg skulle si nå skal jeg ikke si mer i denne tråden... Before you go.... Visste du at det ble en norsk ghetto, og en irsk ghetto og en spansk ghetto og alt mulig ghetto i NYC når en gruppe innvandrere etter en annen reiste til USA, hadde lite penger og levde et hardt liv? Høy antall innvandrer alltid fører til et eller annet ghetto, selv i skandinavia. Innvandrer som har lite utdannelse og ikke snakker språket alltid finner hverandre, særlig andre raser som må overleve rasisme for å gå fram i samfunnet. Utfordring er å integrere de nye folk før fattigdom og håp forsvinner. Den første generasjon må gjør bedre enn deres foreldrer. Ellers får du generasjon etter generasjon som vi har her i USA. Meget vanskelig å endre ghetto kulturen som har eksistert i flere generasjoner. Innvandrer debatten i norge viser hvor vanskelig integrering av ulike kulturer er. Lenke til kommentar
asswipe Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) compton Endret 21. januar 2011 av asswipe Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 compton ...er en by i California, ditt poeng? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå