Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en gmail konto som har sendt ut mail til folk på kontakt lista mi. Når jeg er inne i gmail ser jeg har det har vært aktivitet fra kina og litauen på lista over IP adresser(både via nettleser og IMAP). Mailen som er sendt er også i sendt-mappa mi. Virker jo som noen har passordet mitt, logget seg inn også sendt mail. Hvis det bare var vanlig spam ville ikke mailen havnet i sendt-mappa eller?

Jeg hadde forøverig et godt passord. Hvordan er dette mulig og hva gjør jeg?! Bruker macbook og iphone så trodde det ikke var mulig å hacke maskinen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brute force, prestere å finne informasjon om deg så de kan gjenopprette et tapt passord, keyloggers, osv. Det finnes alt for mange teknikker egentlig.

Men jeg sitter jo på en mac. Trodde ikke det fantes keylogger og virus til den??

Lenke til kommentar

Brute force, prestere å finne informasjon om deg så de kan gjenopprette et tapt passord, keyloggers, osv. Det finnes alt for mange teknikker egentlig.

Men jeg sitter jo på en mac. Trodde ikke det fantes keylogger og virus til den??

Keyloggere finnes det. Trojanere også. Virus diskuteres det om. Det handler bare om å være kritisk til hva du installerer, da alt trenger godkjennelse fra superbruker (deg).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...