Gå til innhold

Hotell i hollywood. Noen tips?

Beyma

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg og kjæresten skal ta en roadtrip på 3 uker i usa til sommeren, men vi vil bo i hollywood i 5 dager først for å oppleve det meste der. Universal, hollywood, six flags, disney land etc.

Er det noen som har noen gode tips for hvor vi kan bo?

Helst billig og greit med gratis parkering :)

Takker for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er over 10 år siden jeg var i Hollywood/LA, men da var området temmelig slitt.

Jeg tror jeg ville sett etter hotell et annet sted. En må uansett i bil for å komme seg rundt.

Alltid greit å sjekke mot sider som tripadvisor.com, men husk at uansett hvordan en snur det så er det noen tullinger som er misfornøyd med et eller annet og at de ansatte kan ha dårlige dager. Se derfor på summen av anmeldelser og spesielt på det som har med renhold, slitasje og støy å gjøre og sjekk datoene for de anmeldelsene dere legger til grunn.

God Tur

Lenke til kommentar

Dette så jo greit ut!

http://no.hotels.com/hotel/details.html?pa=2&pn=1&ps=2&reviewOrder=date_newest_first&roomno=1&departureDate=18-06-2011&destinationId=1400277&rooms[0].numberOfAdults=2&tab=description&arrivalDate=13-06-2011&hotelId=111238&validate=false

Billig og gratis parkering som er viktig da vi har bil der.

Billig og gode overall på tilbakemeldinger. Men er område trygt?

Edit: Link funker ikke, men heter Hollywood Vermont/Sunset Travelodge

Endret av Crimar
Lenke til kommentar

Jeg bodde her i august.

Vi hadde vel 7 netter der faktisk og hotellet var helt ok. 200-300 meter å gå til liten butikk/kiosk med ok priser. Rett ved siden av den ligger subway som vi spiste på stort sett hver morgen.

Går du noen hundre meter til er du på såkalt "Walk of Fame" eller Hollywood Blvd som den egentlig heter og det er gaten med alle stjernene.

Området føltes trygt ut og kunne fint gå til og fra byen/butikken også når det var mørkt. Gratis parkering til hotellet og trådløst internett som fungerte smertefritt; så er du/dere ute etter et forholdsvis rimelig, men greit hotell så ville jeg kikket nærmere på det.

EDIT: Var også innom Disneyland/California Adventure, Universal, Warner Bros og Six Flags.

Har dere mulighet så ta disse parkene på hverdager, da helgene er ofte veldig traffikerte på de stedene. En tur innom Warner burde dere også hvis dere liker film/serier. Dere får en rundtur rundt og ser på studioer og steder der de filmer.

Ser du f.eks. på True Blood?

post-42397-0-22510600-1295632714_thumb.jpg

Endret av datating
Lenke til kommentar

Om jeg ser på true blood? Elsker serien!

Drar ikke til usa for å bo på hotell, men sove greit og at det er trygt.

Takk for tips

Edit: Det kostet jo 6000 for 5 dager? Litt vel dyrt.

Endret av Crimar
Lenke til kommentar

Var der i sommer, bodde i downtown på omni hotel. Det var fint der, men det kunne bli et stykke å kjøre om vi skulle ta turen til hollywood/beverly eller santa monica for å bade. Los Angeles er en gigantisk by og jeg hadde virkelig ikke trodd at avstandene var så store. Velg ut steder dere skal besøke før dere velger hotell, så dere slipper store avstander. Six Flags er i ørkenen, et stykke utenfor LA, Disney er også et stykke unna. Men om dere er mest interessert i å oppholde dere i Hollywood så vil jeg anbefale dere å se etter hotell langs santa monica beach. Med bil så er det null stress, eneste som er dritt med bil er at man må betale så mye for parkering (altså det blir en del til sammmen)

oh, vekker gode minner fra turen i sommer, var noe av det kuleste jeg har opplevd. 16 dager på vestkysten med to bestekompiser, det er livet. Bare pass på å ha en bil som ikke tar så sykt mye bensin, for det blir garantert mye kjøring, GPS må til for å finne frem. Vil anbefale dere å kjøpe "vip" billetter på fornøyelsesparker, så slipper dere å stå i kø for "rides". Den er noe dyrere enn vanlig tickets, men definitivt verdt prisen med tanke på at man kan bli stående i køen lenge. Time is precious på ferie:P

Lenke til kommentar

Det er jo 30-40 minutters kjøretur mellom Hollywood og Santa Monica, så hvis man skal være i Hollywood noen dager er det jo kjipt å kjøre så langt fram og tilbake hver morgen/kveld.

Alternativ går det jo an å ta noen netter i Hollywood og så forflytte seg til Santa Monica hvis man skal ha noen dager med strand/bading.

Selv på veiene med mange filer kan trafikken gå veldig sakte til tider...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...