Gå til innhold

Mulig å få PDF filer inn på iphone og lese av de?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Lurer på om det finnes noen måter (helst gratis eller billige) å få PDF filer inn på iphonen(3GS) og lese av de i etterkant?

Har testet å sende de pr mail, men noen av de er rimelig store(skolegreier så de ligger på 10-20 MB) så iphonen påstår de ikke kan leses av.

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge Apple så skal du kunne åpne pdf-vedlegg med iBook. Prøv via iTunes hvis det ikke går fra mailen, det er beskrevet i samme link.

Jeg må bare si det: Dette er nok et eksempel på hvor forbløffende vanskelig en del ting er på iPhone. Burde ikke navnet vært clickPhone? Klikk hit, klikk dit, koble til iTunes, klikk, klikk, klikk, ... Det er forsåvidt greit i seg selv at ikke alt er like lett å få til på iPhone, men ikke når lettvintheten er det fremste salgsargumentet. Da er det falsk reklame.

Hvordan det gjøres på Android-telefoner? Akkurat som du er vant med på PC: Du trykker bare på vedlegget, og det åpner seg uten å mukke i den pdf-leseren du har installert fordi du synes den er best. :)

Beklager digresjonen. :innocent:

Håper du får det til.

Endret av twb
Lenke til kommentar

Heisann.

Lurer på om det finnes noen måter (helst gratis eller billige) å få PDF filer inn på iphonen(3GS) og lese av de i etterkant?

Har testet å sende de pr mail, men noen av de er rimelig store(skolegreier så de ligger på 10-20 MB) så iphonen påstår de ikke kan leses av.

på forhånd takk.

Se på dropbox.com. Tror de har app for iPhone også

Lenke til kommentar

@twb

har testet med itunes(må det brenne lenge og godt), men fikk ikke helt til å synce.

var litt sent så prøver igjen i dag:)

og ja det er i overkant komplisert å gjøre hver minste lille ting med telefonen. HAT

@osmano

kan sjekke ut denne også(ja det var en app for det:)), men er det noen begrensning for hvor masse man kan laste opp/synce med denne saken?

fant noe lignende men det var max 60 MB hver måned om man ikke ser seg villig til å betale noen dollar i månedsavgift og det tror jeg ikke jeg gidder.

kjøp og betal en gang kan gå bra thou.

forøvrig 1000 takk for hjelpen begge to, skal se litt mere på begge alternativene i dag og komme med en tilbakemelding.

Lenke til kommentar

@osmano

kan sjekke ut denne også(ja det var en app for det:)), men er det noen begrensning for hvor masse man kan laste opp/synce med denne saken?

fant noe lignende men det var max 60 MB hver måned om man ikke ser seg villig til å betale noen dollar i månedsavgift og det tror jeg ikke jeg gidder.

kjøp og betal en gang kan gå bra thou.

forøvrig 1000 takk for hjelpen begge to, skal se litt mere på begge alternativene i dag og komme med en tilbakemelding.

Jeg skal ikke svare for hvordan det er i iPhone. Jeg bruker det på to pc'r i tilegg til min Android Desire. Du får 2gb lagring gratis med mulighet for å øke ved verving av andre dropboxbrukere. Ved å betale kan man få opp til 100gb.

Jeg bruker det som backup for viktige dokumenter samtidig som du har tilgang til alt hele tiden.

Bruk gjerne denne linken hvis du velger å bruke det så får jeg litt gratis lagring... :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dropbox fungerer glimrende, men andre alternativer som ikke involverer itunes er "Files lite" (gratis) og "GoodReader" (koster en liten slant).

Begge programmene setter opp en webserver på iphonen når du skal overføre filer, så bare åpner du browser på pc'en, taster inn ip-adresse til telefonen og laster laster opp filen.

Begge programmene støtter .pdf lesing.

Det burde også gått greit å åpne vedlegget i eposten direkte i iBooks om du har denne appen installert. Men det forutsetter at vedlegget lar seg åpne i utgangspunktet. Så klikker man på "videresend ikonet" oppe til høyre og "velger åpne i iBooks" (eller et annet valgfritt program som støtter .pdf)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...