Gå til innhold

Beste kjøp 12" til ca. 4000 kr

Kivlos

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er ute etter en 12" bærbar PC til ca. 4000 kr (kan til nød strekke meg til 5000 kr). Kommer hovedsaklig til å bli brukt i skolesammenheng, nett, film- og musikkavspilling. Er også et pluss om den klarer å dra enkle spill.

Har kikket på diverse, og kommet fram til dette:

Kikket først på Samsung X125, men denne har fått dårlig kritikk pga. svak prossessor, og jeg har derfor slått den fra meg.

Deretter oppdaget jeg Acer Aspire 1830TZ, men denne er i øvre prissjikte.

Foreløpig er det Acer Aspire One 753 som frister mest. Denne kommer i to versjoner så vidt jeg forstår, der man kan betale 500 kr ekstra for 3G, EDGE og Bluetooth støtte + 320 GB istedet for 250 GB. I mine øyne er ikke det verdt det da jeg ikke har bruk for 3G/EDGE, og har en liten ekstern harddisk fra før. Det eneste jeg evt. kommer til å savne er Bluetooth.

(Sammenligning Aspire One 753 og Aspire 1830TZ)

Er det noen alternativer som er bedre enn Aspire One 753? Er 1830TZ verdt de 1200 kr. ekstra? Forskjellene jeg kan se er at 1830TZ har Bluetooth, 3 GB RAM ( vs 2 GB i 753en), og høyere batterikapasitet. Prosessorene er også forskjellige; 1830TZ har Intel Pentium U5400, mens 753en har Intel Celeron U3400. Er det stor forskjell på disse?

EDIT:

Hvordan er Asus Eee PC 1215N i forhold til de nevnte over? Har jeg forstått det rett om jeg sier at den har bedre skjermkort, men svakere prossessor i forhold til 753en?

Sammenligning av alle tre

Takker for alle svar :)

Endret av Kivlos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, var på Elkjøp og kjøpte den i går (samme pris der som ellers på nettet). Veldig fornøyd foreløpig. Perfekt størrelse å ha med seg på skolen. Synes PCen virker solid, og tastaturet er det ganske normal størrelse på. Har ikke prøvd å spille av HD-filmer på den ennå, men har lest at det ikke skal være noe problem.

Endret av Kivlos
Lenke til kommentar

Er nok litt tidlig å si noe om det ennå egentlig da jeg ikke har rukket å tømme batteriet ennå... Men kan jo si at jeg har hatt på pcen i ca. 2-3 timer tilsammen i dag, og nå har jeg 60% (rett over 4 timer) av batterikapasiteten igjen. Har hatt på strømsparingsfunksjonen og lav lysstyrke hele tiden. Så med strømsparing på bør den iallfall klare 6 timer + tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...