Gå til innhold

Koble laptop til stasjonær pc

Hellemyr

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en stasjonnær pc som er koblet opp til tven i stua som jeg for det meste bare bruker til film og musikk. Sitter i sofaen med trådløst tastatur og mus på stuebordet.

Har også en laptop som jeg bruker til surfing og alt annet.

For å slipper å ha både laptopen og trådløst tastatur og mus på stuebordet, går det da ann å koble opp laptopen til stasjonnærpcen for å kunne bruke tastaturet og musen til laptopen istedenfor det trådløse tastaturet og musen? Alså å styre stasjonnæren med tastaturet og musen på laptopen.

Var litt vanskelig å forklare men regner med dere forstår

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjernstyring, som nevnt over. Windows har noe innebygd, men jeg har brukt TeamViewer. Idiotsikker installasjon, men lønner seg generelt ikke om du skal bruke det til å se video - det som skjer ved fjernstyring er at det sendes en video-strøm med hele skjermbildet ditt (med TeamViewer tror jeg den går over internett uansett, og da må signalet komprimeres mye for at båndbredden skal holde).

Ellers kan du sette opp fildeling, så du kan spille av filer som ligger på den stasjonære på laptopen.

Mao. sett opp fjernstyring for å kontrollere PC-en, og fildeling om du vil spille av filer over nettverket.

Ut ifra posten din tror jeg det er fjernstyring du er ute etter.

Lenke til kommentar

Team viewer er akuratt hva jeg er ute etter. Jeg kan sitte i sofaen og styre stasjonær pcen, spille av musikk og filmer med stasjonærpcen som er koblet til tv og anlegg med å bruke tastaturet og musen til laptopen.

Men opplever mye lag og delay. Når jeg beveger musen kommer museperkeren på sjermen til maskinen som jeg remote styrer nesten et halvt sekund etter.

Om jeg forstått dette riktig, så kobler team viwer pcen sammen igjennom internet. Så selv om maskinene står noen få meter ifrahverandre, så er de koblet sammen igjennom internet, ja? Og derfor det blir litt delay.

Er det noen måte å koble maskinene dirkekte mot hverandre, enten med kabel eller trådløst nett, for å slippe delay?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...