Boralis Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Er det noen med erfaring fra disse Black Rapid RS-5 http://www.japanphoto.no/product/kamera-tilbehor/black-rapid-rs-5-kamerarem/ Lenke til kommentar
ET! Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Jeg er ihvertfall godt fornøyd med min RS-4. Dog har jeg moddet batterigrepet med en permanent løkke i reimspindelen (canon 5dmkII) istedet for tripodfestet de sender med. Mest fordi jeg bruker L-plate på kamera egentlig. Festet holder i plenty, spes. om du bruker trikset med vann på gummien når du skur til. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Høres bra ut,tenkte å kjøpe en slik for å avlaste nakken når jeg går rundt med 7D+ 70-200 F 2,8 Lenke til kommentar
ET! Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Til det er den helt nydelig. Når du finner sweetspoten på innstillingen så ligger mesteparten av vekten over brystet istedet for over skulderen. Merker knapt vekten av 5dmkII, grep og 24-70 iforhold til med en vanlig nakkereim. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Har en RS-4, beste som har skjedd på kamerafronten siste 10 år. Det finnes også en rimeligere nesten identisk bærerem som heter Quickstrap, utsolgt for øyeblikket fordi det forgår modifisering av designet; http://www.fotoexperten.no/quickstrap/quickstrap-p-808 Lenke til kommentar
voffen Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg har RS-7 og er, som de andre før meg frelst Går ikke ut uten den, sitter som et skudd på 70-200. Jeg kjøpte den fra Hjemmesiden til produsenten Lenke til kommentar
brk Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Snekkern, det er ikke noe å lure på engang, kjøp!. Du blir ikke å angre. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg har RS-7 og er, som de andre før meg frelst Det er den jeg også har, og det var som å havne i en helt annen verden. Virkelig deilig, men jeg synes den flytter seg litt mye. I en reklamevideo gjorde de et poeng ut av hvordan dette praktisk talt retter seg selv når du senker kameraet og dette treffer den stoppedingsen nederst på stroppen, men problemet mitt er at stroppen flytter seg den andre veien. Altså det punktet som skal være midt oppå skulderen, det havner frempå brystet. Jeg har vurdert å gå til anskaffelse av tileggsutstyret "Brad", men jeg frykter at det vil bli litt mer knotete å få på seg kameraet med denne ekstrastroppen. http://www.blackrapid.com/product/mods/brad/ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Tja da ser det ut som jeg må kjøpe en slik, får bestille den samtidig som jeg bestiller 70-200 F/ 2,8 L IS ll . Lenke til kommentar
satchman Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg har varianten uten ekstra lagringsplass på selve reima og er veldig fornøyd med den. Mye mye mer behagelig enn å bruke en vanlig kamerareim; vekten blir godt fordelt og man blir ikke sliten og skeiv. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Har RS-4, og det eneste jeg vil utsette på den er at den har litt lett for å skli ned av skulderen i forhold til f,eks OP/TECH-reimene jeg har, slik at jeg stadig vekk må juster den på plass. Skulle kanskje ha vært noe gummiknotter på Black Rapid reima også? Endret 21. januar 2011 av Thunderhead Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå