Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ny bolig i BBL, forsinket innflytting. Rettigheter? + lov om husdyr.

Geggse

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har ett par spørsmål ang rettigheter og dyrehold i et BBL(Boligbyggelag).

Ei venninne av meg har kjøpt seg en andel i ett BBL. Innflytting var satt til 15/2-2011. På gurnn av dette har hun sagt opp sitt leieforhold på nåværende bosted. Nå viser det seg at innflytting ikke er klart før begynnelsen av mars 2011. Hvilke rettigheter har hun her? I værste fall havner hun på gata i nesten 1 mnd.

Og til det andre spørsmålet. Hun har kjøpt seg hund, hvordan er loven med tanke på husdyr i ett BBL?

Håper noen kan gi meg ett godt svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og til det andre spørsmålet. Hun har kjøpt seg hund, hvordan er loven med tanke på husdyr i ett BBL?

Det står i vedtektene. Vanligvis så tillates ikke husdyr som hun og katt, men man kan få dispensasjon ved å søke styret i bbl.

Lenke til kommentar

Det kommer jo litt an på bakgrunnen for at hun ikke får flyttet inn. Er det snakk om en ny lelighet hvor ferdigstillelse er forsinket. I såfall vil det ikke overaske meg om forholdene knyttet til dette er nevnt i kjøpskontrakten.

Hvis ingen forbehold er nevnt vil det være naturlig å anta at hun vil ha krav på å få dekket ekstrakostnader knyttet til den forsinkede overtagelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...