Gå til innhold

Trening plan

Anbefalte innlegg

Hei

Har nylig begynt med trening på treningssenter. Trener det vanlige (løping, stepping osv) og samtidig litt styrketrening. Det jeg rett og slett trenger er en treningsplan for styrketreningen. Spør jeg instruktøren så koster det meg skjorta, så prøver på forum isteden.

Jeg veier ca 79 Kg og er 172/173cm høy. Ifølge mine kalkulatsjoner så har jeg rundt 21% fettprosent i kroppen.

Da jeg aldri har hatt styrketrening før i mitt liv, så lurer jeg på hva slags plan jeg burde følge. Det er vel sunn fornuft at man ikke skal begynne tungt med en gang for å unngå å skade seg. Derfor trenger jeg en plan som sakte men sikkert øker vekt og intensiteten på treningen min. Hadde vært kjempefint om noen kunne hjelpe meg med det. Jeg begynte på trening i forrige uke og har vært inne 3 ganger allerede. Da har jeg gjort følgende i de 3 dagene:

Dag1

Løping med program FAT BURNING i 25 min:

Litt styrke men husker ikke helt hva jeg gjorde

Dag2

Løping med program FAT BURNING i 25 min: brent rundt 200 kalorier

Supline bench 3X10 18Kg

Arm Curl 3x10 14Kg

Pectoral fly 3x10 14Kg

Seated row 3x10 18Kg

Chest press 3x10 18Kg

Situp 2x10

Stepping 10min brent rundt 100kalorier

Dag3

Samme som dag2 + følgende:

Legg Press 3x10 uten vekt, men selve rammen veier 75Kg

Seat dip 3x10 18Kg

I tillegg til dette lurer jeg også på en annen ting, jeg blir å veldig sulten rett etter trening, og jeg har som gammel vane å drikke te med noe søt ved siden av ( noe jeg vet ikke er sunt). Jeg prøver å forandre denne vanen ved å isteden spise Eple. Er det lurt å spise kun eple etter trening. Jeg trener som vanlig etter 18:00 og senest 20:00 rundt 3-4 ganger i uken.

Ser fram til å motta tilbakemeldinger fra dere. Takk på forhånd.

Endret av manna420
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iform.no for å skaffe deg et skikkelig styrke program :) Der kan du lese til øynene faller ut. Rett etter trening (feks i garderoben) kan du ta en banan (karbo) og en proteinshake. Når du kommer hjem kan du spise noe protein holdig for å bygge musklene opp. Kylling,fisk,egg og kjøtt er gode protein kilder. Alt dette kan du lese MYE mer om på iform.no.

-Lykke til

Lenke til kommentar

iform.no for å skaffe deg et skikkelig styrke program :) Der kan du lese til øynene faller ut. Rett etter trening (feks i garderoben) kan du ta en banan (karbo) og en proteinshake. Når du kommer hjem kan du spise noe protein holdig for å bygge musklene opp. Kylling,fisk,egg og kjøtt er gode protein kilder. Alt dette kan du lese MYE mer om på iform.no.

-Lykke til

Veldig bra webside, men jeg tar imot flere tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...