pxK Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Tenkte å oppdatere skjermkorte på grunn av at jeg kjenner at kortet sliter litt i høyere oppløsning. Kortet jeg har akkurat nå er en nvidia GTX 275 og prosessoren jeg har er en intel q6600 klokket til 3ghz. Det frister å oppgradere til en 460 kort evt 560 når det kommer ut, så jeg lurte på om prosessoren kommer til å bli en flaske hals hvis jeg bestemmer å oppgradere skjermkortet? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 De to skjermkortene yter i prinsippet likt. Q6600 derimot yter som en AMDX3 445/Q8200 og er en flaskehals - men når du har overklokket den så er den kanskje ikke det allikevel? Vel skal du oppgradere og få bedre ytelse enn du har må du ihvertfall: 1. Kjøpe et mye bedre skjermkort enn GTX460 2. Kjøpe ny prosessor sannsynligvis i den rekkefølgen... Lenke til kommentar
pxK Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Har akkurat nå budsjett til en ny skjermkort, har planer å oppgradere til en sandy bridge system til sommeren men ser ut som jeg har godt av å vente til sommeren før jeg kjøper noe som helst. Takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå