Battone Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Finnes det ett norsk forum der det diskuteres utelukkende om litt mer avanserte saker enn her på hw.no... Jeg ser at flere og flere sier dem ikke er her mer, så hvor blir folket av.. Jeg likte hw.no i begynnelsen, da fikk jeg noen aha-opplevelser og lærte endel og det er derfor jeg er her... Nå i det siste har jeg ikke fått noen slike opplevelser av å være her, og mindre og mindre hints om forskjellige ting.. (vil ikke spesifisere) :o Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Jeg har hørt at du kan få tak i cheats slik at du kan få over 20k i 3dmark01... Det vil sikkert hjelpe deg masse... Ser at du ligger deg på høyt nivå selv Hvis man ibefinner seg i en transperent bygning av desisert lavt bruddstykke bør man ikke innlate seg å bruke geologiske forekomster som prosjektiler (kast ikke stein hvis man sitter i glasshus) Lenke til kommentar
JMW Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Helt enig med deg... Naar selv jeg kan svare paa 75 prosent av alle spm her er det noe galt... hehe Kanskje folk kunne begynne å soeke paa forumet foer de legger inn spm som allerede er besvart utallige ganger foer... Men uansett dette forumet er kjekt aa ha!!! Saa maa ikke alle de som virkelig har peil ikke stikke av gaarde :wink: Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Aha, har faktisk lurt litt på det med advarsel + gult kort under nick.... Jeg syntes det så kult ut og tenkte; "hvordan får jeg sånn" ...flere smarte svar fra Dre@m_Lord ...neida! Hvis du vil utfordre dine intelektuelle kapasiteter så stikk innom Programmerings delen av forumet...sikkert masse du kan lære av der! Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 For å være helt ærlig, så er det noen "nerder/duster" som tar dette forumet litt for seriøst... Har du fått en advarsel, så lev med det... Jeg orker sjelden å engasjere meg nok her til at det skal være noen grunn til å gi meg en advarsel, men om jeg fikk en så hadde jeg mest sannsynlig bare flirt av hele episoden (om jeg da ikke får en advarsel for dette innlegget da ) Vær glad for at moderatorene tar seg tid til å gi en forklaring hvorfor du fikk en advarsel, på mange forum blir du bare bannet uten noen åpenbar grunn... Opps, en til Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Ser dere har funnet noen godbiter fra meg... Dere kan ihvertfall ikke si at jeg ikke har humor da... Uansett, se på trådene som helhet da, jeg kan liksom ikke la være å komme med slike kommentarer, det ligger i min natur... Når du ser sp.mål om 3dmark01 etc.. 11000 på ett 4600 kort er helt normalt... Det blir som når jeg var liten; Pappa, pappa, en i klassen har fått seg en commodore 64 MED diskettstasjon... 2 timer senere; Pappa, pappa, en i klassen har fått seg en commodore 64 MED diskettstasjon... osv... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Kanskje noen kunne gi meg ett hint samtidig hvilket skjermkort; crucial eller hercules 9800pro 128... Eller er det åkke som? Har ikke noen erfaringer med noen av merkene, men hercules er vel ett litt mer kjent skjermkort merke... :o Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Beklager, det var ikke meningen å disse deg Sporty av deg å svare på tiltale Tror ikke det er større forskjell på 9800 Pro kortene enn viftene (stort sett) kjøp billigste.. Apros vifte, jeg har FX5800U Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hei Dre@m_Lord, Jeg har noen poster jeg har postet den siste tiden jeg ikke har fått et eneste svar på. Om det er fordi spørsmålene er dumme ingen svarer aner jeg ikke. Snilt av deg om du nedlater deg til å opplyse meg ihvertfall siden du har peiling på disse tingene! Jeg har et område på web serveren min som er begrenset med .htaccess. Jeg har også satt denne katalogen til disallow i robots.txt. Men det som er sprøtt er at spidere har indexert sider i det sperrede området. Dvs. hvis jeg f.eks. søker på google så får jeg hits og linker til materiale i de sperrede områdene. Når man trykker så kommer man selvsagt ikke inn, men hvordan er det mulig at robotene kommer seg forbi sperrene så de klarer å indexere? Er det noe som vet noe spes. om Safari? Er den kompatibel med noen andre browsere, altså type Opera/Mozilla/Netscape eller heller den mer mot IE? Hei, Er det noen som vet om det lønner seg å kjøre "Favour Background Services" i W2K/XP når man kjører web server på maskinen? Kjører Apache 1.3.27, PHP 4.3.1, MySQL 3.55, alle som services... Lenke til kommentar
ojb Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 søk på "forum" på en norsk søkemotor tror dette skal være bra http://www.f2f.no/index.cfm/pageID/56 ellers så kan du jo brøve dette http://www.cmnorge.com/forum/index.php :wink: sorry, kunne ikke være seriøs når jeg fant det - eget cm forum (de som liker cm trenger ikke bli sure. jeg ser ikke ned på dere, bare de fanatiske) Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Om du leser hva jeg skriver, Oblivian så hadde du skjønt at jeg ikke var ute etter å fremheve meg selv... Jeg sier ikke at jeg kan alt, men det er veldig få sp.mål her på forumet jeg ikke kan besvare... Poenget mitt er at akkurat det om webservere har jeg ikke satt meg inn i, men hadde f.eks noen svart på sp.målene dine så hadde også jeg kunne lært noe av det... En slik aha opplevelse som jeg beskriver.. Jeg kan ikke alt, så langt derifra, men en av grunnene jeg er her er for å se hva andre plages med av forskjellige ting.. Kanskje ting jeg ikke har tenkt på... Og søk på forum google.... Ja, der finner du sikkert noen 100 forum, jeg var ute etter noen tips om ett forum.. Google er fint til å finne norske forum, men prøv å gjør ett søk selv og se om du finner noe slikt som jeg er ute etter.. LYKKE TIL!! ps: Jeg bruker bestandig google før jeg spør her.... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Om du leser hva jeg skriver, Oblivian så hadde du skjønt at jeg ikke var ute etter å fremheve meg selv... Jeg sier ikke at jeg kan alt, men det er veldig få sp.mål her på forumet jeg ikke kan besvare... Neida, jeg lurer seriøst på de tingene jeg... Lurer bare på hvorfor ingen svarer? Og siden du postet posten din under Internet og Nettverk håpet jeg du kanskje kunne svare. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Om du leser hva jeg skriver, Oblivian så hadde du skjønt at jeg ikke var ute etter å fremheve meg selv... Jeg sier ikke at jeg kan alt, men det er veldig få sp.mål her på forumet jeg ikke kan besvare... Neida, jeg lurer seriøst på de tingene jeg... Lurer bare på hvorfor ingen svarer? Og siden du postet posten din under Internet og Nettverk håpet jeg du kanskje kunne svare. Jeg skjønte at du lurte på dette, og jeg kan dessverre lite om dette, og det kan kanskje bevise litt av det jeg sier.. Det må være ett forum hvor slike sp.mål blir spurt og besvart, for det er slikt jeg savner mer eller mindre... mainstream sp.mål kan man alltids få svar på her, men verre er det med slikt som du spør om... Jeg skrev det under "internett og nettverk" fordi det passet best der... :o Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Er det noe som vet noe spes. om Safari? Er den kompatibel med noen andre browsere, altså type Opera/Mozilla/Netscape eller heller den mer mot IE? Hva mener du med "kompatibel med noen andre browsere" ? Hei, Er det noen som vet om det lønner seg å kjøre "Favour Background Services" i W2K/XP når man kjører web server på maskinen? Kjører Apache 1.3.27, PHP 4.3.1, MySQL 3.55, alle som services... Siden du kjører de som services vil det vel være nærliggende å tro at det lønner seg, ja. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Det oblivian lurer på er vel om safari gjenkjennes som ie eller noe annet, om du kan bruke safari f.eks på en ms server og bli gjenkjent som ie... eller? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Er det noe som vet noe spes. om Safari? Er den kompatibel med noen andre browsere, altså type Opera/Mozilla/Netscape eller heller den mer mot IE? Hva mener du med "kompatibel med noen andre browsere" ? Ja, både det med ID og andre ting. Jeg tenkte vel først og fremst på f.eks. plugins delen. Netscape og Opera bruker vel samme plugins arkitektur. Er Safari i IE leiren eller Netscape leiren, eller kjører den en helt egen arkitektur. Funker ting i Netscape så funker ting som regel i Opera og omvendt. Jeg lurer vel egentlig på om Safari deler noe "kode" med andre browsere eller om Apple har laget enn browser fra scratch og kun er "tro" W3C standarder. Hei, Er det noen som vet om det lønner seg å kjøre "Favour Background Services" i W2K/XP når man kjører web server på maskinen? Kjører Apache 1.3.27, PHP 4.3.1, MySQL 3.55, alle som services... Siden du kjører de som services vil det vel være nærliggende å tro at det lønner seg, ja. Ja, ikke sant. Det er jo det åpenbare. Men er det ingen som kan si, Ja, det er det beste når maskinen står som web server. Går "overall performancen" ned så mye ellers på maskinen at det igjen går utover hvor bra serveren jobber. Siden det også gjelder det drivere, vil det igjen kanskje bety at det lønner seg å kjøre favour background services når man spiller online? Fordi nettverkskort, skjermkort, mus, tastatur får mer prosessor tid? Bare tenker høyt her jeg... Et viktig program jeg bruker (som da altså ikke får høyeste prioritet i systemet ved favour BS) jobber best med favour BS fordi drivere i systemet får høyere prioritet. Kanskje det er overførbart til online gaming også? Lenke til kommentar
ojb Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Og søk på forum google.... Ja, der finner du sikkert noen 100 forum, jeg var ute etter noen tips om ett forum.. Google er fint til å finne norske forum, men prøv å gjør ett søk selv og se om du finner noe slikt som jeg er ute etter.. LYKKE TIL!! ps: Jeg bruker bestandig google før jeg spør her.... //Seriøst//: Er jo ikke sikkert det er SÅ mange norske seriøse forumbrukere der ute. Norge er ikke det største landet og 80% av norske websider/forumer er sikkert ikke veldig seriøse. Derfor vil jeg anbefale å gå over til engelskspåkelig forum hvis du er ute etter et veldig seriøst og aktivt. (har ingen erfaring her, men jeg vil tippe at det finnes adskillig flere seriøse og gode engelske forum..) Ja, jeg er kanskje enig i at hardware.no forumet ikke er det mest seriøse (har ikke sett så mye rundt, så jeg VET egentlig ikke), men det er ihvertfall ikke det værste (skulle jeg tro). Selv om det ER overdrevet mange innlegg om 3dmark osv. (ja, jeg vet jeg har postet en slik. sorry.) Jeg personlig ønsker mer aktivitet i c++ delen av forumet. (vet jeg ikke er så aktiv selv. ) Når det gjelder søk på goggle tror jeg faktisk du kan finne noe. Det kan jo kanskje være en idè å vite akuratt hva slags avanserte saker det er snakk om da. oblivan: tror kanskje dette forumet kan være bra for deg?? Virket rimelig seriøst ihvertfall.. (har ikke sett så mye da) http://www.lurifax.net/forum/default.asp Kanskje dette er bra?? http://www.flux.no/Dialog/ Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Precision layout Rest assured, Safari renders Web pages properly according to the latest Internet standards. So pages that use advanced HTML, XML, XHTML, DOM, CSS, JavaScript and Java specifications just look right. And of course you can view the content in QuickTime, Flash and Shockwave plug-ins. Going beyond standard accuracy, pages in Safari look beautiful, thanks to fully anti-aliased text. Safari takes advantage of Jaguar?s rich support for Unicode, which lets you view sites in different writing systems, such as English and other Roman languages, Japanese, Chinese, Hebrew or Arabic ? even on the same page. Open source Safari uses open source software ? for its Web page rendering engine, Safari draws on KHTML and KJS software from the KDE open source project. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Finnes det ett norsk forum der det diskuteres utelukkende om litt mer avanserte saker enn her på hw.no... Jeg ser at flere og flere sier dem ikke er her mer, så hvor blir folket av.. News, der finner du noen av de dyktigste på disse feltene i norge. Der finner du folk som drifter nettene for norske ISP-er, folk som virkelig kan det de snakker om. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 News, der finner du noen av de dyktigste på disse feltene i norge. Der finner du folk som drifter nettene for norske ISP-er, folk som virkelig kan det de snakker om. Du mener USENET ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå