Einz0r Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Hei. Jeg har et lite problem som jeg ikke vet hva kommer av. Da jeg skrur på PCen og går inn i spillet "Age Of Conan", spiller jeg det ca en halv time - times tid også begynner det å lagge helt vilt. bildet fryses i 5 sek noen ganger osv. Den første halvtimen med spilling så går spillet helt laggfritt og smooth på high graphic. Det første jeg tenkte var at jeg overoppheta skjermkortet. jeg sjekket temperaturen på skjermkortet etter å ha spilt en stund men den holdt seg stabilt på 50 C , samme som CPU'en. Det er også slik at når jeg går ut av spillet så lagger pcen også mye. det er sånn at det tar lang tid å åpne programmer osv. noen som har noe peiling på dette problemet? Lenke til kommentar
Zonin89 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Det kan muligens vere problema med ram'en. Har du skifta ram eller er det en ny pc? Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 kjøpte ram og noen nye deler sommer 2010. har 2 GB ram Lenke til kommentar
Zonin89 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Viss pc'en har fungert siden sommeren uten at du har rørt den så er kansje problemet software relatert. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 kjøpte ram og noen nye deler sommer 2010. har 2 GB ram 2GB RAM er ikke mye. Lagging kan skyldes at RAM blir brukt opp når du spiller, dermed begynner Windows å bruke swap (virtuell minne fil) filen på hard disken, og da kan lagging skyldes at det leses og skrives mye til hard disken. Absolutt en fordel å ha min. 4 GB RAM i dagens PCer. Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg har ikke spilt Age of Conan siden sommer. det er etter jeg spilte det, at jeg merket det. jeg har formatert pcen og prøvd da også. Må nok være RAMen Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 noen steder jeg kan kjøpe billig ram? Sjekket komplett, men det er liksom 170 kr frakt. kjipt å betale det dersom rambrikken koster det samme som frakten Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Har du Windows 7, er 2 GB RAM lite. Akkurat nå har jeg Opera i gang, pluss Steam og de vanlige prosessene i bakgrunnen, minne forbruk 2,54 GB. Dette er ikke noe problem for meg fordi jeg har 12 GB RAM. Men hadde jeg hatt kun 2 GB RAM så ville Windows 7 lest og skrevet til hard disken som bare fy, og jeg ville mest sannsynligvis ha merket at PCen lagget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå