Gå til innhold

Oppgi referanser i søknad?

s1

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er nå tid for å søke lærlingplass. Mange av de store bedriftene har åpnet søknadssiden og lagt ut stillingsanonser.

Men jeg har et spørsmål ang. referanser? Skal referansene oppgis i søknadsteksten? Eller i CV?

Ser på søknadsskjemaene til Statoil, er det ingen plass til å skrive referanser. Det er to fritekst felter, ett for søknadstekst og et for personlige egenskaper osv.

Håper noen kan hjelpe meg og kanskje komme med tips ang. referanser :D

Takktakk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vanligste er vel å skrive referanser i CV-en, med navn; telefonnummer og stillingsbetegnelse. Det kan òg være greit å avklare med personen på forhånd. Veldig mange skriver "Referanser oppgis på forespørsel" -- det pleier jeg å gjøre selv.

Endret av Jude Quinn
Lenke til kommentar

Gode referanser er et pluss å ha på CV. Har du gode referanser så skriv dem i CVen og ikke skriv "Referanse oppgis på forespørsel".

da må du passe på å ringe din referanse og spørre om det er greit at noen ringer han.

Og det er jo en dårlig ide og sende ut 20 søknader der referanse er oppgitt, og plutselig får din referanse 10 telefoner der noen spør om du var bra å jobbe med.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...