trotjo Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Jeg trenger en blits som fungerer bra til pressefoto. Skal ta bilder av noen artister backstage, og fotballspillere i mixed-zone osv. Noen som har noen tips til noe som fungerer bra? Edit: Når det gjelder pris, så hadde jeg håpet å komme unna med noe til 3-4 lapper, om det er mulig Endret 20. januar 2011 av trotjo Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Det åpenbare valget er vel Canons 580 EX II, eventuelt 580 EX som en del mener er bedre enn den nyere modellen. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Vurder også en litt billigere blits (430EX feks) og en god softboks. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Evt en Sigma 530 super, om det var slik at 580 EXII koster mer enn budsjettet og at penger spiller en stor rolle. Noe jeg tviler på med det kameraet du har. Hadde uansett prioritert lysstyrke (sigma530) foran pris (430 EX) om dilemmaet skulle være aktuelt. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Det åpenbare valget er vel Canons 580 EX II, eventuelt 580 EX som en del mener er bedre enn den nyere modellen. Kan du uttype? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Det åpenbare valget er vel Canons 580 EX II, eventuelt 580 EX som en del mener er bedre enn den nyere modellen. Kan du uttype? Henger meg på den TS. Canon 580 EX II har et innebygget hvitt kort som gjør at du slipper og rette blitsen direkte mot motivet. Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Det åpenbare valget er vel Canons 580 EX II, eventuelt 580 EX som en del mener er bedre enn den nyere modellen. Kan du uttype? Henger meg på den TS. Canon 580 EX II har et innebygget hvitt kort som gjør at du slipper og rette blitsen direkte mot motivet. Litt usikker på hva jeg skal utdype, at noen synes EXI er bedre enn II eller at 580 EX er det åpenbare valget (: Her er en link til sammenlikning av de to. 580 er en kraftig blits som har mange bra funksjoner, først og fremst er den selvfølgelig fullt integrert med eksponeringsautomatikken i Canon hus. (eTTL). Den er kraftig, innebygget reflektor som TS sier. Kan rotere hodet helt rundt (rettes bakover). EXII er også værtettet, et pluss for reportasjefoto. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Litt usikker på hva jeg skal utdype, at noen synes EXI er bedre enn II eller at 580 EX er det åpenbare valget (: Den eneste fordelene jeg kan se med utgave 1 er at den er litt mindre og 36 gram lettere,ellers så er utgave 2 en stor oppgradering på alt det tekniske og den har flere nye funksjoner samt eksteriør er mye mer solid. Endret 21. januar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 580EX: II'eren er værtettet, har bedre festemekanisme, bedre batterilokk og lader visstnok fortere. Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Den eneste fordelene jeg kan se med utgave 1 er at den er litt mindre og 36 gram lettere,ellers så er utgave 2 en stor oppgradering på alt det tekniske og den har flere nye funksjoner samt eksteriør er mye mer solid. Er helt enig med deg, jeg bruker selv kun 580 EXII og er veldig fornøyd! Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Ikke minst en tilnærmet lysløs opplading som er gull i mine ører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå