martin12 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Hei. Jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hva man kan jobbe som hvis man tar mastergrad i psykologi? Jeg har sett rundt på nettet men finner ingenting som nevner konkret hvilke jobber man kan få og hva de forskjellige jobbene går ut på. håper noen kan svare på dette Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Hei. Jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hva man kan jobbe som hvis man tar mastergrad i psykologi? Jeg har sett rundt på nettet men finner ingenting som nevner konkret hvilke jobber man kan få og hva de forskjellige jobbene går ut på. håper noen kan svare på dette Psykologi er egentlig et profesjonsstudium som går over seks år. Det er ikke vanlig å ta mastergrad i psykologi. Kan godt hende det er derfor du får få treff på "mastergrad i psykologi". Som utdannet psykolog kan du bli veldig mye, og du kan både jobbe i privat og offentlig sektor. I den private sektoren er det ikke uvanlig at psykologer med profesjonsstudiumet tjener over en million. Du kan bla jobbe med: forskning (du kan forske på alt som har med menneskets tanker, følelser ol), ulike former for terapi, idrettspsykolog (forbedre selvtillit til spillere ol). Du kan også ha mange jobber som ikke har noe med psykologi å gjøre. Dette er bare et fåtall jobber som jeg kom på, så du kan nok ha utrolig mange andre jobber som psykolog enn dette:) Endret 20. januar 2011 av hoyre Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Det stemmer da ikke at psykologi "egentlig" er et profesjonsstudium. Profesjonsstudiet, bachelor-studiet og flere forskjellige masterstudier i psykologi eksisterer side om side. Hva en kan gjøre som psykolog med autorisasjon er åpenbart for mange, så jeg vil tro trådstarter lurer på hva man kan gjøre med en mastergrad i psykologi. Da vil en nemlig ikke kunne få autorisasjon som psykolog, men mye av det du nevner om forskning næringslivsjobber vil kunne gjøres av en med master/doktorgrad i psykologi også. Jeg anbefaler å sjekke websidene til NTNU for dette, lese om mastergradsprogrammene der (f. eks. http://www.ntnu.no/studier/mpsy) og se hva de har å si om jobb etter endt utdanning. Lenke til kommentar
martin12 Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 ja, jeg har veldig lyst til å studere psykologi men vet ikke om jeg vil bli psykolog. defor jeg lurte på hva slags valg jeg har da hvis jeg tar mastergrad i psykologi. men takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå