darket Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Hei Sett at jeg hadde fått en laptop som premie fra en bedrift. Denne er nå snart 2,5 år gammel siste avhjelp ble gjort når den var ca 2 år, det er da ~6 mnd siden en feil ble reparert. Hva gjør jeg hvis butikken som solgte den nekter reklamasjon(5år) og skjuler seg bak næringskjøp(kvittering er satt på bedrift, og tydelig merket premiering\gave) Må jeg rette mitt krav mot bedriften som gav dette i premie, eller selger som bedriften kjøpte fra? Det er ikke jeg som privatperson som har kjøpt denne, bare for å understreke dette igjen. Men vunnet på konkurranse. Gjerne dra inn lover, ikke kun synsing Endret 20. januar 2011 av darket Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Her er det kjøpsloven som gjelder (ingen 5-års reklamasjonsrett). Forøvrigt samme regler som for Bruttolønns-PCer. Reklamasjonstiden er avhengig av avtale mellom selger og kjøper (firma) og kan være under 1 år. Evt. garantier kan komme i betraktning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå