Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stønad til operasjon

Etyz

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg var mindre(vi snakker rundt 1 år) så brakk jeg nesen min. Sprang rundt i stua, snubla å traff kanten på video spilleren.

Samme år, den jula så ble jeg skremt av nissen og hoppet ned fra fanget til min onkel. Hoppa rett ned å slo nesen mot stuebordet. Da brakk den(tror jeg) igjen.

Nå er nesen min deformet, å min kjæreste klager på at jeg puster veldig tungt og om natten kan hun av og til våkne av pustingen min. Hun mener det er fordi nesten min er slik den er. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det uten et bilde, men det høres logisk ut at det kan være noe i nesen min som gjør til at jeg puster veldig tungt. Jeg har også hatt plager med neseblod til tider, og tenker at dette også er fordi jeg har hatt de uheldige episodene med nesen min.

Det jeg egentlig lurer på:

Jeg har hørt at operasjoner som å fikse nesen pga. helse årsaker kan bli dekket av staten, eller ihvertfall noe av kostandene, og lurte på om dere viste noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teoretisk sett kan alle operasjoner bli dekt av staten om du har psykiske og/eller fysiske plager. Du må dra til fastlegen din og så bestemmer han om det er grunn nok til å få det dekt.

Siden det er en fysisk plage så er sjansen mye større for at du får det dekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...