Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] grønn tv sjerm når jeg kjører 1080p igjenom pc

Anbefalte innlegg

hei jeg vet ikke om dette er rette plassen for å spør om dette problemer. men jeg har er problem med at når jeg ser på film (på tven igjennom pcen) og bruker 1080p så plutselig så blir det "grønn" skjerm på tven. akkurat som om du tar og putter en gjenomsikig grønn plastduk forand. men det er bare å skifte til en anen kanal og tilbake så er det fint igjen. tven er en Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40EX402 (full hd). jeg har prøvd å bytte kabel,hdmi port i tven osv... uten noe forbedringenr. har også lekt meg med skjermkort instilingene på pcen og skiftet på hz'en. tven fyngerer helt fint når jeg ikkje kjører 1080p eller 720p. og en ting til. tven fyngerer fint når jeg bruker ps3en og kjører 1080p.

tv navn: Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40EX402

sjermkort : XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

hdmi kabel : 2m

tv og sjermkort er oppdatert til nyeste programvare

er det noen som har noe som aning hva som kan være årsaken til dette? kan det være instilinger på tv/pc eller noe

Mvh: Joakim

Endret av heskea
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at du ikke har overscanning på, eller noen annen prekæritet, filter, etc, i AMD grafikkverktøyet. Prøv å skru av og på div. settings som A.I, Sync to Vblank, reset to default osv...

Prøv også å avinstallere grafikkdriveren helt for så å gå for en reinstall. Garantert feil eller mismatch på grafikkchippen og/eller instillinger derav.

Dersom alt feiler ser du nok på et grafikkort i forfall.

-Balthy

Lenke til kommentar

jeg(og en hel del andre forumbrukere) hadde samme problemet og måtte endre fra full RGB 4:4:2 eller lignende til det nest "beste".

husker ikke hvoer i CCC man gjør dette da jeg ikke sitter på hovedmaskinen nå, men kan komme med tilbakemlding i morgen om du ikke finner denne innstillingen.

edit: regner med du får denne feilen når du kjører 1920x1080?

edit2:leste menetittelen bedre å ser det er i 1080p.

Endret av ananashapå
Lenke til kommentar

Sjekk at du ikke har overscanning på, eller noen annen prekæritet, filter, etc, i AMD grafikkverktøyet. Prøv å skru av og på div. settings som A.I, Sync to Vblank, reset to default osv...

Prøv også å avinstallere grafikkdriveren helt for så å gå for en reinstall. Garantert feil eller mismatch på grafikkchippen og/eller instillinger derav.

Dersom alt feiler ser du nok på et grafikkort i forfall.

-Balthy

skal prøve det

jeg(og en hel del andre forumbrukere) hadde samme problemet og måtte endre fra full RGB 4:4:2 eller lignende til det nest "beste".

husker ikke hvoer i CCC man gjør dette da jeg ikke sitter på hovedmaskinen nå, men kan komme med tilbakemlding i morgen om du ikke finner denne innstillingen.

edit: regner med du får denne feilen når du kjører 1920x1080?

edit2:leste menetittelen bedre å ser det er i 1080p.

ja det er 1920x1080 og jeg fant ut hvor du forandre det der RGB greiene... kommer å prøve meg litt frem der. men vis du kunne si meg hva instillinger du har som løste problemer så hadde det vært veldig kjekt :roll:

Endret av heskea
Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg gikk fra RGB 4:4:4 pc standard (full RGB) til den som er hakket "dårligere"(jeg ser ingen forskjell utyenom at jeg slipper at skjermen bilr grønn med rosaskjær) altså RGB 4:4:4 pixel format studio (limited RGB)

dette funket for meg(bruker også TV som PC skjerm) samt andre som har hatt samme problemet med dette ved TV bruk.

Tror det er noe så enkelt som at TV ikke støtter det "beste" pixel formatet

• Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg gikk fra RGB 4:4:4 pc standard (full RGB) til den som er hakket "dårligere"(jeg ser ingen forskjell utyenom at jeg slipper at skjermen bilr grønn med rosaskjær) altså RGB 4:4:4 pixel format studio (limited RGB)

dette funket for meg(bruker også TV som PC skjerm) samt andre som har hatt samme problemet med dette ved TV bruk.

Tror det er noe så enkelt som at TV ikke støtter det "beste" pixel formatet

ok får teste dette mens jeg ser på en film så får vi se om dette løser seg :roll: tusen takk for hjelpe uansett

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...