Gå til innhold

Hvordan forklare "rett og slett" på engelsk ?

Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Fikk et spørsmål fra ei på jobben om hva dette betyr. Hun snakker såvidt litt norsk og har sette dette uttrykket mange plasser, og spurte meg hva det betydde.

Men jeg klarte rett og slett ikke forklare på en god måte på engelsk hva dette betyr. Hvordan i all verden skal man forklare det uttrykket ? Noen ideer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk et spørsmål fra ei på jobben om hva dette betyr. Hun snakker såvidt litt norsk og har sette dette uttrykket mange plasser, og spurte meg hva det betydde.

Men jeg klarte rett og slett ikke forklare på en god måte på engelsk hva dette betyr. Hvordan i all verden skal man forklare det uttrykket ? Noen ideer ?

rett og slett , simply ;)

But I could simply not explain in a good way in English what this means. How on earth can one explain that phrase?

Endret av moder
Lenke til kommentar

Hmm.... så du ville ha oversatt "Det er rett og slett dumt" eller "det er dumt, rett og slett" som "It's stupid, easy as that" ? .... I think not.

No, the typical american like myself is likely to say- It's as easy as this, it's stupid!

More likely is this- It's just plain dumb!

It's quite simply stupid would connotate arrogance and mostly be avoided.

Basically stupid would imply that there is more to it that is not being revealed.

It's actually stupid would be more common but would be used to reveal something is not obvious.

Hvert språk er veldig nyansert og de som prøver å oversette direkte alltid bommer. Det jeg merker er at mange nordmenn skriver engelsk som er veldig god , teknisk sett men dette teknisk språk er fremmede for vannlige engelsk talende som oftest snakker dårlig engelsk.

Beklager, har ikke snakket norsk i 30 år. Håper det er forståelig.

Din vennlig engelsk-irsk-tysk amerikaner som kan litt norsk.

JJKOGGAN

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...