Gå til innhold

Internet til parabol mottaker

Anbefalte innlegg

Hei. Er ny på dette forumet så jeg håper jeg er kommet til rett plass med mitt problem :)

Har en hd mottaker fra viasat som jeg ønsker å koble opp mot internett.Problemet er at jeg kun har et trådløst nettverk. Mottakeren har nettverks inngang på baksiden men ingen mulighet får tråløs tilkobling.

Har hørt at man kan bruke noe som kalles ethernet bridge men hvordan fungerer dette og hvor kan man kjøpe en slik boks?

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Er ny på dette forumet så jeg håper jeg er kommet til rett plass med mitt problem :)

Har en hd mottaker fra viasat som jeg ønsker å koble opp mot internett.Problemet er at jeg kun har et trådløst nettverk. Mottakeren har nettverks inngang på baksiden men ingen mulighet får tråløs tilkobling.

Har hørt at man kan bruke noe som kalles ethernet bridge men hvordan fungerer dette og hvor kan man kjøpe en slik boks?

Håper noen kan hjelpe meg :)

Det du nevner er en boks som oppfører seg som en "klient" på det trådløse nettet og gir deg en nettverksport. Jeg har blandet erfaring med dette. Å bruke en klient fra leverandør A mot mot en ruter fra leverandør B kan være plundrete og utstabilt. Selv om det sikkert kan fungerer strålende hvis man har flaks.

Regner med dette er for filmleie/streaming? I så fall ville jeg nok heller vurdert et par Powerline-adaptere (Ethernet over strømnettet). De er IMHO langt enklere å sette opp hvis du ikke driver med dette hver dag. Trykk på en knapp på begge bokser og de snakker sammen.

Devolo lager bra saker, og det er relativt billig.

http://amentio.no/Search.aspx?q=devolo

De må plugges rett i veggkontakten, ikke via skjøteledninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...