Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volkswagen DSG automatgir

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om det er noen som har erfaringer med denne automatgirkassen eller har peiling på Volkswagen Scirocco?

Har sett meg ut Scirocco 1,4 160 HK som en mulig bil når jeg skal gå til innkjøp av bil snart.

Tar imot alle tips og erfaringer jeg kan få angående DSG og Scirocco generelt =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det jeg absolutt ikke ville høre =P har hørt med noen mekanikere som er ganske skeptiske til automat, det er jeg også selv, men ikke av de samme årsakene.

Vet ikke hvor bredt problem dette er eller om det er kostbart(?). feil på bilen er en ting, man får vel ikke en bil som ikke koster litt i ny og ne. Men om hele motoren havarerer er det noe annet =/

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske å ha hørt noe om havari på den motoren, men mange er skeptiske til motoren, ikke på grunn av kvaliteten, men rett og slett på grunn av at det er en meget komplisert motor, så det er mye som teoretisk kan gå galt. Når det er sakt vil jeg si dette er en fanstastisk motor å kjøre. Den har et helt sinsykt bunndrag, og den drar bra på hele turtalsregisteret.

Når det gjelder dsg kassa, så har det vert noe problemer med den, men det er flere versjoner av den. Jeg mener å huske at de som det har vert problemer med har først og fremst vert de med langstilt motor. I scirocco 160hk sitter en nyere utgave for tverstilt motor og med 7 gir. Denne skal være bedre, men du bør tenke deg om før du chipper en bil med dsg.

Det jeg har skrevet nå er tatt fra hukomelsen, har ikke brukt tid på å skjekke kilder, så jeg garanterer ingenting.

Lenke til kommentar

Ja, har hørt det samme om motoren, og den er jo veldig god å bruke, ihvertfall når ting er som det skal =)

Komplisert motor + komplisert girkasse er vel kanskje en risky affære. Skeptisk til å kjøre med automat sånn i det hele tatt, ikke pga feil, men selve kjøreopplevelsen. Bare lurer siden jeg har observert en del som ligger ute for salg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...