Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bytte disk på bærbar. Hvordan få inn Windows?

Anbefalte innlegg

Heihei

Jeg har vært litt uheldig med pc'en min, den hang seg fast til foten og ville ikke slippe så den fikk seg en liten luftetur til gulvet. Så istedet for å kjøpe en nye en tenkte jeg at jeg skulle prøve å fikse den selv, noe som jeg er helt nybegynner på. Den har deisa i gulvet før, da var det rett til pc-doktor'n og det var visst hard-disken som hadde krepert. Da antar jeg at det er det samme som har skjedd nå også, siden det er de samme "symptomene" som tidligere. Har funnet samme hard-disk på nett som jeg skal kjøpe, regner med at det er like lett å sette den inn som det var å demontere den. Såpass klarer jeg.

MEN så kommer delen jeg er litt usikker på. Når jeg da setter inn denne splitter nye hard-disken, er det jo sefølgelig ikke noe på den. Må jeg da få tak i en Windows-cd og installere den? Er det så enkelt som å bare putte den inn så starter installasjonsprogrammet av seg selv?

Er takknemlig for alle svar! :thumbup: :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må først endre Boot Sequence til CD/DVD/BD-rom på førsteplass(i bios), så maskinen leser DVD-plata før den prøver å boote fra den nye, tomme harddisken.

Så er det bare å lagre innstillingene og starte maskinen på nytt med windows cden.

Du vil da få en beskjed om du vil boote fra cd-romen, og da er det som regel bare å trykke enter, så starter installasjonen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...