faaeri Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Britiske Royal Observatory tar nå imot bidrag i konkurransen om årets astro-fotograf. Det er flere kategorier og egen klasse for unge. Les mer Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Hmm, interessangt. Er ikke så flink på astrofoto enda, og det er nermest umulig hvor jeg bor pga lys, og desutten bare har et umodifisert DSLR, men har jo klart å få frem et par difuse bilder av månen og m31 andromeda. Kanskje jeg skal prøve litt hardere å delta i konkuransen.. Månen fra 19.1.11: M31 fra nyttårsaften 31.12.10 rundt kl 23:50 Endret 21. januar 2011 av Jannis-15 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Problemet med å ta sånne biletar er at jorda snurrar for fort Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Sant nok, de bildene jeg tok var vie et teleskop montert på et HEQ5 PRO stativ for å kompensere mot rotasjonen. Brukte dette oppsettet for å ta bildene, bare med en litt annen versjon av teleskopet som er mer egnet for fotografering og med mulighet for fininnstilling av fokus. http://www.dinkikkert.no/teleskop/skywatcher/sky-watcher-explorer-200p-heq5-pro-synscan for å si det rett ut, om du trodde vanlig fotografering var vanskelig og dyrt å få til, ikke prøv astrofoto - du får garantert aldrig nok penger til å få det "bra nok" da du alltid vet at det går an å få det bedre med dyrere utstyr... Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) EDIT: Oi, herligfred. Trodde dette var en ny tråd. Haha Snublet bare over den på google da jeg søkte litt, tenkte ikke å se på datoene Endret 4. januar 2013 av IceBlitz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg