Gå til innhold

TV-en har fått en "skygge" (ujevnt baklys?) på skjermen. Dekker ikke reklamasjon det?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Usikker på om jeg skulle ha postet dette i Forbrukerrett-delen av forumet. Kankje en mod kan flytte posten vis jeg skulle postet der heller?

 

 

Fattern kjøpte seg en Phillips 42" LCD fra Expert for 3-4 år siden. For ca 3 uker siden oppdaget han at han hadde fått en merkelig skygge på skjermen.

 

Han kontaktet Expert, hvor han fikk beskjed om å ringe Infocare og forklare problemet

 

I går sendte Infocare mail om at de ville ha bilder av skjermen.

De fikk da disse:

804866.jpeg

804867.jpeg

804869.jpeg

804870.jpeg

804871.jpeg

804872.jpeg

 

I dag svarte de dette:

"Dette kalles mura som er ujevn baklys og dette dekkes ikke av reklamasjon.

 

Se vedlegg"

804856.jpeg

 

Stemmer det at dette ikke dekkes av reklamasjon, eller er det bare garantien som ikke dekker dette?

Det dokumentet de viser til tar jo ikke for seg reklamasjon, men garanti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Sverige remaklasjonsrett på linje med Norge? Eg ville tatt kontakt direkte med Expert igjen, du kan kreve at dei tar seg av saken sidan dei solgte deg apparatet. Eg vil absolutt tørre påstå at det er ein feil som reklamasjonsretten skal dekke.

Lenke til kommentar

Sverige har 3 års reklamasjonsrett på alt.

 

EDIT: Men siden han fikk beskjed om å kontakte infocare er nok dette i norge, så dette er ikke en garantisak, men en reklamasjonssak direkte mot expert.

 

Så lenge tven ikke har vært brukt uriktig, så har dere rett på å bytte den på reklamasjon, og det er da direkte med expert, ikke infocare eller philips

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...