JFM Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Hei Usikker på om jeg skulle ha postet dette i Forbrukerrett-delen av forumet. Kankje en mod kan flytte posten vis jeg skulle postet der heller? Fattern kjøpte seg en Phillips 42" LCD fra Expert for 3-4 år siden. For ca 3 uker siden oppdaget han at han hadde fått en merkelig skygge på skjermen. Han kontaktet Expert, hvor han fikk beskjed om å ringe Infocare og forklare problemet I går sendte Infocare mail om at de ville ha bilder av skjermen. De fikk da disse: I dag svarte de dette: "Dette kalles mura som er ujevn baklys og dette dekkes ikke av reklamasjon. Se vedlegg" Stemmer det at dette ikke dekkes av reklamasjon, eller er det bare garantien som ikke dekker dette? Det dokumentet de viser til tar jo ikke for seg reklamasjon, men garanti. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Har Sverige remaklasjonsrett på linje med Norge? Eg ville tatt kontakt direkte med Expert igjen, du kan kreve at dei tar seg av saken sidan dei solgte deg apparatet. Eg vil absolutt tørre påstå at det er ein feil som reklamasjonsretten skal dekke. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Sverige har 3 års reklamasjonsrett på alt. EDIT: Men siden han fikk beskjed om å kontakte infocare er nok dette i norge, så dette er ikke en garantisak, men en reklamasjonssak direkte mot expert. Så lenge tven ikke har vært brukt uriktig, så har dere rett på å bytte den på reklamasjon, og det er da direkte med expert, ikke infocare eller philips Endret 21. januar 2011 av Flimzes Lenke til kommentar
JFM Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Var på Expert i dag De sa at jeg bare skulle komme med tv så ordner det seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå