Zonin89 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Har problemer med og bruke mer enn en ram brikke. Pc'en funka fint med en brikke, men når eg satt i den andre brikka får eg ikke bilde på sjermen. Har testa begge brikkane med memtest 86 har og testa begge portene og fikk ingen feil. Har begynt og gå tom for idea System: ASUS Striker II Formula Intel Core 2 Duo E8500 Corsair XMS2 DHX PC2-6400 XFX Gforce 260GTX Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Gir du minnebrikkene rett spenning, har du forsøkt å oppdatere bios, sjekker at de går på rett frekvens og med rett timing? Lenke til kommentar
Zonin89 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Jepp, har prøvd ut alt. Fikk faktisk boota pc'en med to ram brikker i, men då hang han seg opp etter 10 min. Så eg gikk tilbake til ein ram brikke og no funka han fint igjen. Eg forstår ikke ka som kan vere problemet. Eg ser det går ann og stille volten på kver kanal, kan det vere løsningen? I så fall kordan går eg fram Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Jepp, har prøvd ut alt. Kan du forklare hva "alt" er? Hvis du virkelig har forsøkt alt kan vi ikke hjelpe deg. Men har du ikike forsøkt alt - kan det være ting vi kan foreslå. Lenke til kommentar
Zonin89 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Har stilt volten på ram'en, har stilt timinga, har oppdater bios og brikkane har rett frekvens. Har og kjørt begge brikkane i memtest 86 6 tima kver. Har og testa begge ram kanalene i memtest 86 og har ikke fått feilmeding Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Dette bør være en ganske gammel datamaskin. Har den noen gang fungert med de to minnebrikkene? Det er slett ikke sikkert at hovedkortet liker de brikkene i par. 680 og 780 brikkesettene var/er ganske buggy. Lenke til kommentar
Zonin89 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Dette bør være en ganske gammel datamaskin. Har den noen gang fungert med de to minnebrikkene? Det er slett ikke sikkert at hovedkortet liker de brikkene i par. 680 og 780 brikkesettene var/er ganske buggy. Jepp, har eit 780i brikkesett. Kan eg gjøre nokke med det eller er det ikke håp for at hovedkortet godtar ram'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå