Gå til innhold

Hva gjør man i Sanitetsbataljonen?

Biltyven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan ta sanitetstjeneste i førstegangstjenesten. På befalskolen kan man gå sanitetsbataljonen.

Okei, siden jeg har ingen planer om å gå på befalsskolen, men vil bli sykepleier og tenkte kanskje sanitet i løpet av førstegangsstjenesten :)

Det er spennende! Håper jeg virkelig jeg kommer inn på sanitet!!

Det man kan gjøre er å gå sanitet i førstegangstjenesten, så sanitetsbataljonen på befalskolen og videre derfra. Da har man en mye bedre status enn om man for eksempel går sykepleierskolen.

Lenke til kommentar

Hvorfor førstegangstjeneste før BS innenfor akkurat samme fagfelt? Rett på BS er tingen om du vil ha ledererfaringen.

Ja, er så å si det. For min del ville jeg ikke vært klar for BS til sommeren/høsten i og med at det er litt strengere krav der. Går jeg da sanitet i førstegangstjenesten får jeg da muligheten til å se hvordan det virkelig er der og da vet jeg også om det er noe jeg kunne tenkt meg å fortsette med. Dessuten er utenlandtjeneste noe jeg kunne vurdert, og da må jeg ha godt førstegangstjenesten først.

Lenke til kommentar

Sant, men utenlandstjeneste har ingenting med befalsskolen å gjøre. "Mange" som drar ut 3 - 6 mnd etter fullført førstegangstjeneste (Litt ekstra opptrening får man jo før en tur sydover).

Nettopp, og det er også mye av grunnen til at jeg må gå førstegangstjenesten. Så blir man jo mer trent også. ; )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...