Biltyven Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Hei alle sammen! Er det noen der ute som har vært, eller kan veldig mye om hva man gjør i sanitetsbataljonen i forsvaret? Lurer på hvordan hverdagen blir og jobbmulighetene etter dette? Lenke til kommentar
Major Pettersen Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Hei alle sammen! Er det noen der ute som har vært, eller kan veldig mye om hva man gjør i sanitetsbataljonen i forsvaret? Lurer på hvordan hverdagen blir og jobbmulighetene etter dette? Her står det litt info : http://forsvaret.no/verneplikt/for-forstegangstjeneste/muligheter-i-forstegangstjenesten/Sider/sanitetstjeneste.aspx Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1290514 Der står det litt. Jobbmuligheter, vel sanbn stiller stadigvekk medics til afghanistan, så om du vil utenlands så er muligheten der. Lenke til kommentar
Biltyven Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Vet du hvor mye man får i lønn om man drar til utlandet? (utenlandstjeneste) 1år eller et halvt f.eks.? Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Sanitetsbataljonen, er det noe man kan gjøre i løpet av førstegangsstjenesten, eller er det en videre utdannelse etter det første året? Endret 29. januar 2011 av The Catalyst Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Førstegangstjeneste ja, men du kan også ta befalsskole i sanitet her og fortsette på denne måten, eller reise utenlands som grenader (vervet menig). Lenke til kommentar
militaerjenter Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Sanitetsbataljonen, er det noe man kan gjøre i løpet av førstegangsstjensten, eller er det en videre utdannelse etter det første året? Man kan ta sanitetstjeneste i førstegangstjenesten. På befalskolen kan man gå sanitetsbataljonen. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Man kan ta sanitetstjeneste i førstegangstjenesten. På befalskolen kan man gå sanitetsbataljonen. Okei, siden jeg har ingen planer om å gå på befalsskolen, men vil bli sykepleier og tenkte kanskje sanitet i løpet av førstegangsstjenesten Lenke til kommentar
militaerjenter Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Man kan ta sanitetstjeneste i førstegangstjenesten. På befalskolen kan man gå sanitetsbataljonen. Okei, siden jeg har ingen planer om å gå på befalsskolen, men vil bli sykepleier og tenkte kanskje sanitet i løpet av førstegangsstjenesten Det er spennende! Håper jeg virkelig jeg kommer inn på sanitet!! Det man kan gjøre er å gå sanitet i førstegangstjenesten, så sanitetsbataljonen på befalskolen og videre derfra. Da har man en mye bedre status enn om man for eksempel går sykepleierskolen. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hvorfor førstegangstjeneste før BS innenfor akkurat samme fagfelt? Rett på BS er tingen om du vil ha ledererfaringen. Lenke til kommentar
militaerjenter Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hvorfor førstegangstjeneste før BS innenfor akkurat samme fagfelt? Rett på BS er tingen om du vil ha ledererfaringen. Ja, er så å si det. For min del ville jeg ikke vært klar for BS til sommeren/høsten i og med at det er litt strengere krav der. Går jeg da sanitet i førstegangstjenesten får jeg da muligheten til å se hvordan det virkelig er der og da vet jeg også om det er noe jeg kunne tenkt meg å fortsette med. Dessuten er utenlandtjeneste noe jeg kunne vurdert, og da må jeg ha godt førstegangstjenesten først. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Sant, men utenlandstjeneste har ingenting med befalsskolen å gjøre. "Mange" som drar ut 3 - 6 mnd etter fullført førstegangstjeneste (Litt ekstra opptrening får man jo før en tur sydover). Lenke til kommentar
militaerjenter Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Sant, men utenlandstjeneste har ingenting med befalsskolen å gjøre. "Mange" som drar ut 3 - 6 mnd etter fullført førstegangstjeneste (Litt ekstra opptrening får man jo før en tur sydover). Nettopp, og det er også mye av grunnen til at jeg må gå førstegangstjenesten. Så blir man jo mer trent også. ; ) Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Tja, spørs helt på hvor mye du trener på fritida ved siden av tjeneste. Så ikke akkurat ut som sanitet hadde så mye trening da jeg var på Setermoen. Men er veldig gode treningsmuligheter på Setermoen, og sanitetskaserna ligger kun et steinkast unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå