hertugen Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Har 2 X 32 GB på D3, og har satt opp systemet slik at når minne 1 er fullt så vil minne 2 fortsette. Kameraet rapporterer 1200 bilder ledig på slot 1. Så over til hva som skjedde idag. Når jeg blåste over 999 bilder, så fortsatte telleren med å telle fra 1 igjen, mens ledig kapasitet på slot 1 ble oppdatert til 800 bilder ledig i kapasitet. Tenker jeg skjøt ca 13-1400 bilder. Senere så slettet jeg noen av bildene, og det var omtrent da jeg stusset. Når jeg slettet noen av de siste bildene så tellet kameraet korrekt, dvs, ledig bildekapasitet ble oppdatert, men kameraet oppdaterte ingenting når jeg slettet noen av de første bildene. Etter sletting så vises to separate bilde-tellinger, 622 og 233. Slettet minne 2, bare for å luke ut om minne 2 var brukt eller ikke, og det var ubrukt. Er det noen andre brukere på forumet som har erfaring med 2 x 32 gb på D3'en? og har opplevd noe lignende. Beklager det litt rotete stykket, er litt trøtt Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg har ingen erfaring med 2 minnebrikekr i kamera. Men generelt skal det være en setting (menyene) som sier om du skall fortsette på siste nummer på kortene eller ha fortløpende nummerering uavhengig av kortene. Jeg regner med at du har ditt kamera satt opp til å fortsette nummerreringen på kortene (dermed 2 telelre). Dette bør du kunne endre i menyene. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Når du sletter bildene i kameraet kan du få problemer med tellingen,spesielt hvis du sletter tidligere bilder og ikke de siste,kameraet vil ikke forandre nummereringer på de foregående bildene. Det beste er og slette bildene i etterkant etter overføring til Pc. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Det er ikke telleverket i kameraet som bommer, alt det funker bra. Det er under bruk problemet ligger, og kun når jeg skal sjekke hvor mange bilder det er plass på minnebrikken/ene. Lurte bare på om de var andre som hadde opplevd noe lignende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå