viking-chan Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Min Western Digital (5000EB035-01) eksterne harddisk har nettopp avgått ved døden. Den er ikke helt død, men jeg får bare overført halvparten av filene på den til datamaskina. Når jeg prøver å overføre de resterende stopper den halvveis i og blir der til den får time-out-feil. Har kjørt feilsøk på den fra Windows XP, da sto den i to døgn (bom stille i 1,5 av dem) til jeg gav opp. Også kommer det klikkelyder fra den av og til. Den var rundt 2 år gammel, og har ikke akkurat blitt brukt daglig. For det første synes jeg det var litt tidlig for den å ta kvelden - men det er kanskje sånt man må forvente? Jeg går ut fra at det er fåfengt å fikse den gamle, men om noen mener noe annet hører jeg gjerne på. Ellers tar jeg gjerne imot tips om hva slags ny, ekstern harddisk jeg bør kjøpe - gjerne noe som holder litt lengre. Trenger ikke være større en 1 TB, 500 GB går antagelig også greit. Også er jeg ikke rik. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 De skal vare lengre enn 2 år. Forslag til nye som jeg selv har god erfaring med: Iomega Prestige Desktop 1TB Tøft utseende og meget god kvalitet. Prisen er grei. Extern-2.5 Hitachi Portable Drive 500GB USB2.0 Fin å se på. Liten, lett å ta med seg. Får strøm fra PC-en. To veldig gode alternativer her Lenke til kommentar
viking-chan Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Takk for gode tips! Hitachien var snasen! ...har jeg rett hvis jeg tipper at den er noe treigere siden den ikke har ekstern strømtilkobling? Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Nja, litt treigere er den, men den tar det igjen på utseendet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå