Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

er det sant at hvis man sitter foran skjermen for mye, så kan man få røde øyner?

protoneedhelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er sant eller ikke, eller om å sitte foran en eller annen form for skjerm kan påvirke hvitheten i øyet ditt, men jeg har sittet godt over 10 gjennomsnittlig foran en pc skjerm og øynene mine er så fine de bare får blitt :) Kanskje du behøver briller?

ja, bruker briller, men ikke når jeg sitter foran pcen. Det er kanskje derfor, fordi jeg sitter ofte ganske nær skjermen, hehe.

Lenke til kommentar

Ja, man får røde øyner av det. Men det er fordi da øynene konsentrerer seg mye (spill), glemmer man å blunke automatisk, og fokuset blir helt feil for øynene. Det gjør att øynene blir tørre og såre.

Du kan f.eks huske å blunke og justere fokuset til øynene ved å stirre på noe noen meter borte hver gang du reloader i skytepill ellns. Det gjør jeg da jeg er trøtt, og funker knall! ;)

Lenke til kommentar

Ja, man får røde øyner av det. Men det er fordi da øynene konsentrerer seg mye (spill), glemmer man å blunke automatisk, og fokuset blir helt feil for øynene. Det gjør att øynene blir tørre og såre.

Du kan f.eks huske å blunke og justere fokuset til øynene ved å stirre på noe noen meter borte hver gang du reloader i skytepill ellns. Det gjør jeg da jeg er trøtt, og funker knall! ;)

ok, takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...